Colapinto: Päť pretekov nestačí, aby som z auta dostal maximum

Franco Colapinto bude musieť pracovať s tým, čo mu Flavio Briatore poskytol. Sám si však uvedomuje, že ohromiť vedenie Alpinu a verejnosť nebude jednoduché počas piatich veľkých cien, ktoré má k dispozícii.
Ak sa Colapinto do VC Rakúska neosvedčí, do kokpitu sa pokojne môže vrátiť Jack Doohan, prípadne dostane šancu niekto z rezervných jazdcov na čele s Paulom Aronom, ktorý vraj počas testovacích dní predviedol veľmi slušnú rýchlosť.
Argentínsky pretekár bude jazdiť s pomyselným nožom na krku, no už tradične je veľmi uvoľnený. Pred mikrofónmi aj žartovne poznamenal: “Veď ma nevyhodia po jednej veľkej cene, tak si nerobte starosti.”
“Po tých piatich pretekoch nebude po všetkom. Sezóna sa ešte nekončí a oni ma potom nevyhodia, nebojte sa,” ubezpečuje Franco Colapinto, ktorý sa padokom prechádzal so svojskou sebaistotou. “Budeme prehodnocovať viacero vecí, nielen týchto päť pretekov. Uvidíme, ako to bude prebiehať.”
“Ja som však oveľa pokojnejší, veď už mám skúsenosti s jazdou v monoposte F1, so súťažným víkendom, so všetkými procesmi. Upokojuje vás, keď viete, ako veci fungujú a ako prebieha súťažný víkend. Vlani som nič z toho nevedel, nemal som ani poňatia, no tento rok mám. To ma trochu upokojuje,” pokračoval pilot Alpinu, ktorý je stále zmluvne viazaný aj s Williamsom.
Colapinto môže byť zatiaľ pokojný, no ak prídu jedna-dve zbytočné chyby, razom sa môže táto pohoda vytratiť. Argentínčan sa však príliš nestresuje, pretože si uvedomuje, že vo vyhradenom čase nemôže spraviť dieru do sveta. Vedenie by to malo brať do úvahy.
“Ja na tých päť pretekov ani nemyslím. Som šťastný a dobre sa s tým vyrovnávam. Teraz sa chcem len posadiť do auta a jazdiť,” hovorí Colapinto. “Samozrejme, počuli ste Carlosa [Sainza] hovoriť, že potrebuje aspoň desať pretekov, aby si zvykol na auto. Myslím si teda, že päť ich pre mňa nebude dosť, veď za celý svoj život som v F1 odjazdil len deväť veľkých cien.”
“Áno, asi na to budem potrebovať viac pretekov, o niekoľko viac než len päť, aby som sa dostal do rytmu a z auta dostal maximum. Toto je však všetko, čo mám k dispozícii a chcem to využiť na maximum, užiť si to a odviesť pre tím maximum,” skonštatoval 21-ročný Pilarčan.
Jack Doohan mal k dispozícii predsezónne testy, Colapinto má zas skúsenosti z minulého roka a niekoľko testovacích dní so staršími monopostmi. Aké má vlastne očakávania pred prvým súťažným víkendom v kokpite Alpinu?
“Ja toto auto veľmi nepoznám. Veľa vecí bude pre mňa nových. Chcem dobre zvládnuť základy a potom sa dostavia aj výsledky,” zamyslel sa Colapinto. “Ozaj nečakám žiaden výsledok. Medzi tímami je to veľmi tesné a mení sa to z jedného okruhu na druhý. V prvom a v druhom tréningu nebudeme mať jasnú predstavu, ako na tom sme.”
“Stále intenzívne pracujeme s tímom. Hlavným cieľom je zrýchliť monopost. Potrebujeme nájsť veľa výkonu k dobru. Myslím si, že ten výkon príde vďaka tvrdej práci všetkých. To je hlavný cieľ; pokúsiť sa zlepšiť výkonnosť. Nuž a po týchto piatich pretekoch uvidíme,” uzavrel pilot Alpinu.