Ocon tvrdí, že ho vôbec neprekvapil zmätok v Alpine (+Reakcie jazdcov)

Alpine vo Formule 1 rozhodne nemá povesť najstabilnejšieho tímu a v tejto sezóne jej neostáva nič dlžný. V priebehu pár dní sme sa dozvedeli o odchode Olivera Oakesa aj nahradení Jacka Doohana Francom Colapintom. Esteban Ocon sa už na vývoj udalostí pozerá len zvonku a hovorí, že ho dianie v Alpine ani neprekvapuje.
Francúzsky a taliansky manažérsky štýl majú vo Formule 1 jedno spoločné; v posledných rokoch príliš dobre nefungujú. Alpinu sa nepodarilo splniť si svoj stopretekový plán, ktorý ohlasovala partia okolo Laurenta Rossiho — z nej už v tíme prakticky nik nezostal — a vlani dokonca továreň vo Viry zanechala svoj motorový projekt na rok 2026.
Esteban Ocon sa o svojom odchode z Alpinu dozvedel v júni minulého roka ešte pred príchodom Olivera Oakesa, a dnes je už aj tento šéf preč. “Žiaľ, ozaj pre mňa nie sú prekvapením niektoré rozhodnutia, ktoré prijal ich tím,” vyhlásil dnes už pilot Haasu. “Nemám k tomu veľmi čo povedať.”
Všetko hovorí samo za seba. Francúzskemu jazdcovi je však podľa vlastných slov ľúto Jacka Doohana. “Som si istý, že sa raz v F1 ešte objaví. Tento rok ukázal pár silných okamihov, keď sa kvalifikoval veľmi dobre a aj v aute bol superrýchly. Dobre sa na to pozeralo.”
“Na druhej strane aj Franco si zaslúži byť v F1. Vlani ukázal niekoľko skvelých vecí s autom Williamsu. Žiaľ, na rošte nie je dostatok monopostov, aby sa do nich pomestili všetky talenty. Nemám však viac, čo by som k tomu povedal. Ja som šťastný tam, kde som,” zdôraznil Ocon.
Neférové, unáhlené, tvrdé
Za Doohana sa postavili aj viacerí ďalší jazdci z padoku. Podľa Liama Lawsona “toho ukázal dosť na to, aby mohol byť vo Formule 1”. “Je to tvrdé. Ako môžete očakávať, že v priebehu piatich pretekov ukážete všetko, čo vo vás je, najmä v nováčikovskej sezóne?”
Flavio Briatore má v tejto veci iný názor, no ani Ollie Bearman s ním nesúhlasí. “Podľa mňa to bolo veľmi neférové zaobchádzanie. Sám som nováčikom a je to veľmi náročné, hlavne prvá polovica sezóny. V prvej štvrtine ročníka boli štyri zo šiestich okruhov pre nás nováčikov cudzích.”
“Mali sme tiež dve šprintové podujatia, ktoré sú ešte náročnejšie. Nakoniec ho vyhodili z auta ešte pred európskou časťou ročníka a pred príchodom na okruhy, ktoré pozná. Podľa môjho názoru je to strašne tvrdé,” prezentoval svoj názor aj druhý pilot Haasu. Podľa Oscara Piastriho zas môže byť Doohan “pyšný na to, čo dosiahol”.
“Už pred štartom sezóny to smrdelo, pretože do ročníka vstupoval pod veľkým tlakom,” pridal svoju reakciu aj Isack Hadjar. “Nebolo to veľmi dobré prostredie a mám pocit, že aj dosť neférové, pretože počas šiestich pretekov sa nestihnete ukázať. Nedá sa navyše povedať, že by mal pod zadkom zrovna raketu.”
Na druhej strane iné tímy za svojimi jazdcami stoja, platí to aj o Racing Bulls. “Áno, ja som na začiatku sezóny nemal k hlave priloženú pištoľ. To mi rozhodne pomohlo. Už od prvého dňa som cítil veľkú podporu. Určite mi to pomohlo.”
Gasly sa snažil kolegovi pomôcť
Čo hovorí na výmenu druhý pilot Alpinu Pierre Gasly? Vraj sa Doohanovi snažil všemožne pomôcť ako skúsenejší kolega, no napokon ani to nestačilo, aby v očiach Flavia Briatoreho dostal šancu ešte aspoň na pár veľkých cien.
“S Jackom a Francom vychádzam veľmi dobre,” rozhovoril sa Pierre Gasly. “Počas všetkých tých mesiacov, keď som pracoval s Jackom, som sa snažil ho čo najviac podporovať. Je to skvelý chlapík, mám ho ozaj rád a má skvelú rýchlosť. Jeho cesta do F1 nebola najľahšia, a preto som sa mu snažil čo najviac pomôcť svojimi skúsenosťami, pretože som chcel a potreboval, aby sa mu darilo.”
“Franco je takisto veľmi dobrý pilot, čo je v prvom rade dôvod, prečo ho máme v tíme. Som zvedavý na to, čo predvedie. Vo Williamse bol veľmi konkurencieschopný. S Jackom sme dobre spolupracovali a som si istý, že aj s Francom budeme dobre pracovať,” uzavrel túto tému rodák z Normandie.