logo F1online.skF1online.sk

Hadjar si sype popol na hlavu. Chyby v poslednom kole ho stáli bod

Isack Hadjar
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík10. 5. 2025

Isack Hadjar je právom považovaný za jednu z komét novej formulovej sezóny. Francúzsky mladík je na nováčika priam neuveriteľne konzistentný. Možno by niekto povedal, že jeho surová rýchlosť nie je taká ohromujúca, ale konzistentnosť výkonov v úplne novom prostredí a na celkom neznámych tratiach budí veľký záujem. Parížsky mladík to potvrdil aj v Miami.

Hadjar necháva Liama Lawsona ďaleko za sebou v oblaku prachu. Aj na preňho celkom neznámom okruhu sa pohyboval na hrane bodovanej desiatky. Až na nevydarený víkend v Bahrajne – tento okruh bielym monopostom vo všeobecnosti nesadol – a vypadnutie v zahrievacom kole v Austrálii sa Isack zakaždým pohyboval na hrane najlepšej desiatky.

V Číne postúpil do Q3 a preteky skončil po príšerných strategických rozhodnutiach tímu a diskvalifikáciách súperov na jedenástom mieste, v Japonsku zabodoval ôsmym miestom, v Saudskej Arábii získal bod za desiate miesto a v Miami finišoval jedenásty.

Hadjar pritom zvádzal boj na diaľku so svojím bývalým kolegom Júkim Cunodom, ktorý dostal päťsekundový trest za prekročenie rýchlosti v boxoch. V nájazde do posledného kola sa zdalo, že Isackovi sa to podarí, ale napokon mu to so stratou asi jednej desatiny nevyšlo, čo ho po pretekoch veľmi hnevalo.

„Vedel som o tom a videl som delta časy na volante. Naozaj som na to tlačil, ale nestačilo to. V poslednom kole som príliš chcel a urobil som pár chýb. Som trochu sklamaný,“ skonštatoval Hadjar po pretekoch pre F1 TV.

Francúzsky mladík však zároveň férovo priznal, že Racing Bulls v Miami nemal dostatočnú rýchlosť. Najlepšia desiatka je dosť nabitá a na Floride si právo na body uzurpoval aj veľmi rýchly Williams. Júki Cunoda predstavoval jediné okienko na vstup do najlepšej desiatky, ale japonský pretekár posledný bodík napokon dokázal ubrániť.

„Williams urobil veľký krok vpred. Stále si myslím, že odvádzame veľmi dobrú prácu, ale Williams bol v posledných niekoľkých pretekoch naozaj veľmi dobrý. Povedal by som, že to súvisí aj s charakterom okruhu. Možno sa na európskych tratiach vrátime do formy, ale potrebujeme pokračovať v práci,“ skonštatoval Hadjar.

Lawson s ďalším hororovým víkendom

Naopak, jeho tímovému kolegovi Liamovi Lawsonovi už zvoní na poplach. Novozélandský pretekár sa ani v Miami nedočkal prvého bodu v sezóne. Po šprinte ho nakrátko držal v rukách, ale za zostrelenie Fernanda Alonsa musel očakávať trest, ktorý napokon aj prišiel.

V nedeľu zas jeho nádeje tleli prikrátko, keď sa v prvej zákrute zrazil s Jackom Doohanom, spadol na posledné miesto a od tej chvíle len mohol dúfať v zázrak. Na trati pokračoval do 36. kola, ale potom odstúpil v dôsledku poškodenia monopostu.

„Naozaj neviem, čo sa tam stalo,“ povedal po pretekoch Lawson. „Mal som veľmi dobrý odpich a uprostred prvej zákruty sa mi otvorila medzera. Šiel som do voľného priestoru, ale potom som pocítil náraz zboku. Neviem, čo sa tam odohralo a musím si pozrieť opakované zábery. V každom prípade, pri nehode bola zničená podlaha a museli sme odstúpiť.“

„Nie je to príjemný pocit. Od tej chvíle viete, že vás čaká dlhé popoludnie. Čakáte na dážď a párkrát skutočne kropilo, čo vám vleje do žíl drobnú nádej. Auto však bolo poškodené, takže by to beztak bolo náročné,“ dodal novozélandský pretekár.

Súvisiace články

Diskusia