Aj vo Williamse zavládol komunikačný zmätok. Cítil som sa hlúpo, hovorí Sainz


Ferrari si to vypilo za nejasnosti v komunikácii, no nebol to jediný tím, ktorý mal počas nedeľných pretekov problémy vo vysielačke. Tým druhým bol Williams, ktorý sa postaral o to, že Carlos Sainz sa zrazu cítil ako hlupák, keď ho Alex Albon predbehol namiesto toho, aby dvojica spolupracovala.
Výlet Landa Norrisa mimo trať viedol ku kontaktu dvoch Williamsov. Carlos Sainz pokračoval s poškodenou podlahou a navyše štartoval na použitých pneumatikách. Na základe vysielačkovej komunikácie sa Španiel začal domnievať, že Alex Albon naňho nebude útočiť. “Áno, poďme dopredu, chlapci, takto škodíme vlastným pretekom. Vráťme sa späť do rytmu,” odkázal tímu s tým, že by sa mu zišla “menšia pomoc od Alexa”. Tímový kolega mal totiž lepšie tempo a zdalo sa, že si pripravuje útok.
Rodák z Madridu následne dostal uistenie, že “Alex dostal pokyn”. Tím však formáciu neudržal a Albon ho o malú chvíľu predbehol — inštrukciu držať sa vzadu totiž dostal v momente, keď už začal svoj manéver. Dovtedy mal držať aspoň sekundový odstup od Sainza, keďže manažoval problémy s tlakom vody, no pred Sainzom sa mu manažovalo ľahšie.
Carlos Sainz bol po pretekoch frustrovaný. “Takto ja nepretekám, chlapci,” ozval sa so sklamaním v hlase. Novinárom vysvetlil, ako to vnímal zo svojho pohľadu. “Tím nám povedal, že zachováme formáciu. Neviem, či tú správu dostal, ale v podstate ma rovno predbehol.”
Bývalý pilot Ferrari bol z tohto prístupu sklamaný. Len pred dvoma týždňami v Saudskej Arábii totiž pomáhal Albonovi tým, že brzdil a poskytoval mu DRS. Keď v Miami on potreboval pomoc, dočkal sa studenej sprchy.
“Ak mi vo vysielačke povedia, že na mňa sa nebude útočiť a ideme spolu zabrať, ako pilot sa cítite hlúpo, keď vás predbehne, pretože ste bezmocní. Pritom vy hráte toho dobrého chlapíka. Ja som bol v Džidde ten dobrý. Teraz vás takto predbehnú a cítite sa totálne hlúpo,” priznal Sainz. “Takto však chodí. Porozprávame sa o tom a som si istý, že ako tím sa zlepšíme a pôjdeme ďalej.”
Bodov mohlo byť viac
Williams v Miami výrazne ušiel ostatným tímom zo stredu poľa, keď sa mu podarilo získať až dvanásť majstrovských bodov. Podľa Carlosa Sainza však výsledok mohol byť ešte utešenejší, keby ho v pretekoch nebrzdili ešte iné faktory.
“Mám pocit, že dnes nám ušla veľká bodová nádielka. Samotný štart prebehol dobre, ale už v prvom stinte som štartoval na pneumatikách, ktoré mali za sebou štyri kolá. Na rozdiel odo mňa ostatní mali nové gumy,” hovorí o prvom faktore Sainz. “Vedel som, že toto ma v prvom stinte bude brzdiť a budem zraniteľný. Okrem toho som v tretej zákrute utrpel poškodenie po dotyku s Alexom. Pre tieto použité pneumatiky a poškodené auto som mal náročný prvý stint.”
“Aj tak som sa snažil udržať na úrovni rýchlejších áut okolo mňa. Zastavili sme medzi prvými, vďaka čomu ostatní mali oveľa kratšie pitstopy, keď zastavili o tri kolá neskôr počas fázy VSC. Na konci som bol opäť zraniteľný. Spravil som maximum, aby som sa udržal pred Ferrari, ale s poškodeným autom, skoršou zastávkou a viac opotrebovanými pneumatikami to bolo veľmi náročné. Preto som frustrovaný a mám pocit, že sme mali získať viac bodov,” zamyslel sa víťaz štyroch veľkých cien.
Výsledky skutočne mohli vyzerať inak, keby sa FIA rozhodla trestať posledný súboj Carlosa Sainza a Lewisa Hamiltona. Španiel pomerne optimisticky zaútočil na vnútornej strane sedemnástej zákruty a došlo ku kontaktu. Obaja mali veľké šťastie, že zvládli dôjsť do cieľa.
“V poslednom kole som šiel na to. Videl som medzeru, tak som ju šiel využiť. Myslím, že zareagoval na môj pohyb, ktorý ho trochu prekvapil, a počas brzdenia sa začal presúvať doľava. Ak by sme postupovali podľa litery pravidiel, toto nemôžete robiť, pretože to je zmena smeru pri brzdení,” ukázal prstom na Hamiltona. “Bolo to však v poslednom kole a v poslednej zákrute, kde je každý na hrane.”
Sainz napokon vyjadril spokojnosť s tým, že Williamsu sa podarilo zabojovať o body a získať ich, aj keď mal takú ťažkú nedeľu. “Som veľmi spokojný a pyšný na tento tím, že bojujeme so štvoricou top áut. Mám pocit, že sme boli takmer rýchlejší aj ako Mercedes. To sú dobré správy. Musíme len ísť ďalej ako tím. Prídu okruhy, na ktorých by sme sa mohli dostať k podobnej príležitosti. Ja chcem byť ten prvý, kto z toho bude profitovať. Na iných tratiach sa zas ocitneme späť v strede poľa, ale som rád, že tento víkend sme bojovali s Mercedesom a Ferrari.”