Hamilton o vysielačke: Nemienim sa ospravedlňovať za to, že som bojovník

O motivácii Lewisa Hamiltona vraj po posledných pretekoch nemusíme pochybovať. Ak bola jeho frustrácia niečoho dôkazom, tak práve obrovského zápalu a chuti získať pre Ferrari čo najlepší výsledok, za čo sa nemieni ospravedlňovať.
Takmer po každom víkende sa rozoberá stratégia Ferrari. V tomto prípade najmä pomalé reakcie boxového múrika a neskoré pokyny ohľadom tímovej réžie, ktoré zrejme Lewisa Hamiltona pripravili o šancu zaútočiť na Kimiho Antonelliho a vybojovať pre tím ďalšie body.
Samozrejme, šieste miesto by rozhodne nemalo byť cieľom Scuderie, ale sedemnásobný šampión bol odhodlaný spraviť aj preň maximum. Vo vysielačke bolo počuť jeho frustráciu z toho, že nemôže využiť svoje mäkšie pneumatiky. Padli výčitky smerom k stratégom a inžinierom, že si ničí pneumatiky, že toto nie je “dobrá tímová spolupráca” a sarkastický odkaz, aby si na boxovom múriku spravili pauzu na čaj.
Lewis Hamilton napokon zdôraznil, že jeho odkazy boli len “sarkazmus, nie hnev”: “Všetko to bolo v rámci slušného vyjadrovania, no nie? Neviem, čo k tomu napíšete, či som nebol dostatočne úctivý alebo tak. Ak mám byť úprimný, nemám pocit, že by som bol neúctivý.”
“Ja som len hovoril: No tak, chlapci, ja len chcem vyhrať! Stále mám v sebe ten zápal. Stále cítim, že sa ten oheň derie na povrch. Ja sa nebudem ospravedlňovať za to, že som bojovník. Nebudem sa ospravedlňovať, že to stále chcem. Ja viem, že každý v našom tíme to chce tiež,” vysvetľoval.
Frédéric Vasseur po pretekoch obhajoval tímovú stratégiu a dokonca vyhlásil, že Ferrari podľa neho odviedlo dobrú prácu. Čoraz väčšiemu počtu fanúšikov tým začína pripomínať Mattiu Binotta, ktorý sa počas svojho pôsobenia snažil odvracať zrak od toho zlého a poukazoval len na to, čo sa podarilo.
Zdravá kritika do vlastných radov nemusí byť vždy na škodu. Lewis Hamilton to nejako takto povedal aj svojmu šéfovi. “Fred prišiel do mojej miestnosti, tak som ho jednou rukou objal a povedal som mu: Kamarát, upokoj sa, nebuď taký citlivý.”
“Vo vysielačke som mohol povedať aj oveľa horšie veci, aké ste mohli počuť už v minulosti pri iných jazdcoch,” pripomenul prípady z nie až tak dávnej histórie. “Časť z toho bola sarkazmus. Musíte pochopiť, že v aute sme pod ohromným tlakom. V zápale boja nebudú vaše odkazy vo vysielačke zrovna najpokojnejšie na svete.”
“Nebol to dokonca ani hnev, nenadával som. Len som vravel: Prijmite rozhodnutie. Vy sedíte na stoličkách, máte všetky tie veci pred sebou, rýchlo sa rozhodnite. Tak som na tom bol. My sme v panike a snažíme sa auto udržať na trati,” doplnil.