Hamilton je prekvapivo optimistický: Vieme, prečo sme spomalili, a čakáme na nápravu

Pohľad na Charlesa Leclerca a Lewisa Hamiltona bol po pretekoch ako noc a deň. Kým Leclerc pôsobil smutne a frustrovane, jeho tímový kolega sa usmieval a rozdával rozsiahle odpovede. Bolo to v prudkom protiklade nielen v porovnaní s Charlesom, ale aj s ostatnými týždňami, keď sa buďto sám bičoval, alebo šíril pesimizmus. Tentoraz sme videli optimistického Lewisa.
Dôvodom nebola ani tak skutočnosť, že na Leclerca nestratil tridsať sekúnd ako v Džidde, ale skôr to vyzeralo, ako keby malo Ferrari riešenie na dosah ruky. Samozrejme, z vonkajšieho pohľadu to tak vôbec nepôsobí, ale Lewis prišiel pred mikrofón televízie Sky usmiaty a pozitívne naladený.
V mix zóne sa britská Sky nachádza úplne na konci a Hamilton prišiel k redaktorke Rachel Brooksovej úplne posledný. To znamená, že pri stanovišti každej televízie sa zdržal hodnú chvíľu a všetkým poskytol rozsiahle odpovede. Po ôsmom mieste by ste niečo také nečakali, ale po Lewisovej frustrácii, ktorú sme počuli vo vysielačke, nebolo ani chýru, ani slychu.
„V prvom rade musím povedať, že som si naozaj užil tieto preteky,“ povedal Hamilton so širokým úsmevom pre Sky. „Vedel som, že po štarte z dvanásteho miesta to bude náročné. Nie sme na tom tak, ako by sme chceli, a zjavne nám chýba množstvo tempa.“
„V posledných šiestich pretekoch sme stratili časť výkonnosti. Vieme, kde sme ju stratili, a čakáme na nápravu, aby sme rýchlosť získali späť. Byť na konci najlepšej desiatky rozhodne nie je jednoduché pre celý tím,“ pokračoval Hamilton vo svojej rozsiahlej odpovedi.
Tomu preteky v ich druhej polovici prišli naproti. Vďaka zastávke v boxoch počas fázy VSC získal späť nemálo času, ktorý stratil zaseknutý za Estebanom Oconom. Po reštarte sa však ocitol opäť zaseknutý, tentoraz za tímovým kolegom Charlesom Leclercom, a začala výmena, ktorá nám bránila v driemotách počas inak nudnej druhej polovice pretekov.
„Keď som predbehol Haas a prezul na stredne tvrdé pneumatiky, bol som veľmi optimistický. Auto zase ožilo a cítil som, že mám potenciál, aby som dobehol chlapcov pred sebou. Stratil som však veľa času za Charlesom a v tej chvíli som si hovoril: ‚No tak! Poďme sa rýchlo rozhodnúť a nestrácajme čas.‘ Viem, že niektorým ľuďom sa moje slová nepáčili, ale pochopte moju frustráciu. Jazdci hovoria vo vysielačkách oveľa horšie veci ako ja,“ povedal Hamilton naďalej so širokým úsmevom a uvoľneným výrazom v tvári.
„Bol to v prvom rade sarkazmus. V tejto chvíli nie som ani trochu frustrovaný. Interne na tom zapracujeme, porozprávame sa a budeme ďalej tlačiť na pílu,“ dodal Lewis.
Je to klasická diskusia, ktorá sprevádza každú tímovú réžiu. Sedemnásobný šampión hovorí, že chápe, prečo tím nechce rozladiť druhého pilota, ale jedným dychom dodáva, že on sa v Číne sám ponúkol, aby pristúpili k tímovej réžii.
„V Mercedese to bolo rovnaké, keď tím nechcel naštvať druhého pilota. V Číne ste ma videli. Vtedy som premýšľal jednoducho a hovoril som si, že očividne zdržiavam druhého jazdca. Iste, osobne nechcem stratiť pozíciu, ale keď to znamená, že tím sa môže posunúť vyššie, tak to určite chcem! Preto som sa napríklad v Číne rozhodol, že Charlesa nechám ísť,“ vysvetlil Hamilton.
„Dnes som bol na odlišnej stratégii, mal som obuté oveľa rýchlejšie pneumatiky, Charles sa zjavne trochu trápil a všetkým trvalo dlho, kým to pochopili. Potom už bolo neskoro. Prediskutujeme to a je to iba o tom, aby sme si interne a bez emócií pohovorili. Nie sme na tom tak, ako by sme chceli, ale beztak ma to dnes bavilo,“ uzavrel Lewis na záver svoj rozsiahly rozhovor.