Piastri nesúhlasí s Norrisom: Naše auto bolo stále najrýchlejšie

Keď tím vstupuje do sezóny bez jasne vytýčenej jazdeckej jednotky, alebo aspoň s predpokladaným rozložením síl, dajú sa očakávať určité medzery v internej dynamike. Ako vlani v súvislosti s pilotmi McLarenu povedal bývalý pilot a komentátor Martin Brundle: „Piastriho jednoznačne nezaujímajú Norrisove titulové šance v súboji s Maxom Verstappenom.“ Toto vyjadrenie celkom výstižne vystihuje, že jazdec nemá záujem na úspechu tímového kolegu. V prípade Norrisa s Piastrim však začína viaznuť aj komunikácia.
Dvaja jazdci jedného tímu nemusia byť priatelia a nemusia sa mať radi, hoci v McLarene sa radi štylizujú do pozície, že sú tímom, ktorý všetci milujú. Aj keď na trati sa v tejto sezóne ešte nestretli, je jasné, že pri súčasnej forme monopostu MCL39 k tomu skôr či neskôr dôjde.
Vieme si predstaviť, že marketingový a PR guru Zak Brown je na takú situáciu pripravený a chlapci sú perfektne zladení pre prípad otázok na margo tímového kolegu, ktorých v poslednom roku nedostali málo. Zdá sa však, že Norris a Piastri sa nielenže nemusia podporovať na trati, ale ani pri komunikácii s verejnosťou.
Po pretekoch v Džidde totiž dostal Oscar Piastri explicitnú otázku na predchádzajúce vyjadrenie jeho tímového kolegu, ktorý pre televíziu Sky povedal, že v Saudskej Arábii bol najrýchlejší Max Verstappen a nebyť päťsekundovej penalizácie, preteky by vyhral, čo dokazuje aj jeho strata necelé tri sekundy na Piastriho v cieli pretekov.
Austrálsky pretekár však s týmto záverom nesúhlasil. „Nie, podľa mňa bolo naše auto rýchlejšie,“ vyhlásil Piastri. „Myslím si, že jazda v špinavom vzduchu bola náročná.“
„Nebolo pre mňa veľkým prekvapením, že Max bol rýchly na jedno kolo, ale určite som neočakával, že v pretekoch sa budem tak trápiť na konci prvého stintu. Určite teda máme prácu. Myslím si, že naše auto je veľmi dobré, ale keď sa pozriete na charakter okruhu v Suzuke, tak Džidda k nej má veľmi blízko. Na týchto dvoch tratiach bol Max s Red Bullom najbližšie,“ vysvetlil Piastri.
„Podľa mňa máme stále určitú výhodu. Nemyslím si, že je taká veľká na tomto type povrchov a týchto typoch usporiadania okruhov, ale stále máme veľmi silný monopost,“ dodal austrálsky pretekár.
Je jasné, o čo sa Lando pokúšal. Aj keby si to nemyslel, jednoducho to dal na „Tota Wolffa“, ktorého Mercedes v roku 2019 vyhral prvých osem veľkých cien, ale keď sa ho pred deviatymi pretekmi v Kanade opýtali, kto je v Montreale najväčší favorit, odpovedal, že Ferrari. Je to jednoduchý spôsob, ako uvoľniť tlak na pleciach svojho tímu. Aj keď vám to nikto „nezožerie“, v prípade prehry máte alibi a môžete zahlásiť: „Ja som vám to hovoril.“
Na Piastriho slovách však niečo bude, keďže svoj osobne najrýchlejší čas v pretekoch zajazdil v úplne poslednom kole. Pri pohľade na rozostupy sa zdalo, že Verstappen sa dokáže držať, ale McLaren si zjavne nechával výkonnostnú rezervu. „Myslím si, že v priebehu pretekov som solídne riskoval. V poslednom kole som chcel presne vedieť, čo mám pod sebou, ale zároveň som šialene nehazardoval,“ vysvetlil Oscar.
„Myslím si, že keď sme sa dostali do čistého vzduchu, naše tempo bolo okej. Ku koncu prvého stintu som však na Maxa nemal odpoveď a trápil som sa. Nemyslím si teda, že som mal takú výhodu, ako by som si prial, ale stačilo to,“ dodal Piastri.