Hamilton upozorňuje, že v týchto výkonoch môže pokračovať do konca sezóny


Sezóna Lewisa Hamiltona smeruje k veľmi škaredému neúspechu, ba dokonca blamáži. Spočiatku podávali s tímovým kolegom Charlesom Leclercom pomerne vyrovnané výkony, ale po nedeľných pretekoch v Šanghaji, keď ho monacký pretekár prevalcoval aj s poškodeným predným krídlom, uplatňuje svoju dominanciu mladší z dvojice pilotov. Pre sedemnásobného majstra sveta je však najhoršie, že v tejto chvíli nevidí ani svetlo na konci tunela.
Každý pilot potrebuje čas, aby sa zžil s novým autom i prostredím. Hlavne v dnešnej zložitej a technicky vyspelej Formule 1 vstupuje do hry množstvo detailov a okolností, ktoré sú pre mozgy bežných smrteľníkov takmer nepochopiteľné. Skôr či neskôr však nájdu talentovaní a skúsení piloti spôsob, ako si „potykať“ s novým strojom i tímom.
Vidíme Carlosa Sainza, ako sa vo Williamse zlepšuje každým víkendom; vidíme neskúsených mladíkov, ako sa veľmi rýchlo dokážu prispôsobiť. Nevidíme však nič, čo by nás prinútilo veriť, že na podobnej trajektórii je aj Lewis Hamilton. Prečo? Pretože to sám povedal. „V súčasnosti neexistuje nič, čo by viedlo k náprave situácie, takže to znamená, že takto to bude vyzerať aj po zvyšok roka. Bude to bolestivé,“ vyhlásil Hamilton na stretnutí s tlačovými médiami po Veľkej cene Saudskej Arábie.
„V kvalifikácii je na mne, aby som z monopostu vyžmýkal výkon. V pretekoch som vyskúšal všetko! Auto však nechcelo zrýchliť,“ povedal bezradne sedemnásobný šampión.
Aj keď to znie trochu paradoxne, na bolesti Lewisovi pridávajú výkony tímového kolegu Charlesa Leclerca. Ten nadviazal na svoju vynikajúcu formu z konca minulej sezóny, vykazuje progres a zvyšuje náskok na Hamiltona. Ten vidí, čoho je monopost SF-25 schopný a aj keď to s ním zjavne nie je jednoduché, na tomto svete je minimálne jeden jazdec, ktorý s ním dokáže bojovať o pódiá.
„On jazdí s týmto autom už dlho, takže ho určite pozná veľmi dobre. Určite mám k dispozícii hromadu dát, ale, ak mám byť úprimný, pri pohľade na ne to nevyzerá výrazne odlišne, jednoducho som pomalší v zákrutách,“ povedal Hamilton.
Po Číne a Japonsku sa toho veľa popísalo o tom, že Leclerc sa „vzbúril“ vnútri garáže a vyhlásil, že pri voľbe nastavenia chce ísť vlastnou cestou. Z Lewisových slov sa však nezdá, že by rozdiely boli veľmi výrazné. „Používame mierne odlišné nastavenie. Musím zistiť, či toto auto chce byť takto nastavené. Je zjavné, že Charles a jeho polovica garáže odvádzajú lepšiu prácu,“ priznal sedemnásobný majster sveta.
Po nedeľných pretekoch nebol na túto legendu Formuly 1 vôbec príjemný pohľad. V januári, februári a marci sa zdalo, že mu Ferrari leží pri nohách. Charles Leclerc sa musel zmieriť s výrazne nižšou publicitou, ale je to práve monacký pretekár, kto si teraz užíva sladký status hrdinu Ferrari.
Rovnováha sa teraz znovu dokonale otočila. Zo začiatku sezóny to bol Charles, kto sa chmúril a žiadal od tímu zlepšenie, zatiaľ čo Hamilton burcoval Ferrari. Teraz sa karta obrátila, Leclerc po treťom mieste v Džidde hecoval svoje mužstvo slovami, že majú na víťazstvo, kým Hamilton pôsobil pesimisticky, zlomene a povedal, že jeho situácia sa nemusí zlepšiť do konca sezóny.
„Z dnešných pretekov si neodnášam nič pozitívne, teda okrem Charlesovho pódia, ktoré je skvelé pre tím. Pokiaľ ide o mňa, bolo to príšerné, ani trochu som si to neužil a len som sa kĺzal. V prvom stinte som trpel ohromnou nedotáčavosťou a masívnou degradáciou. V druhom stinte som mal o niečo lepšie vyváženie, ale stále som nemal žiadnu rýchlosť,“ povedal Hamilton, ktorý zopakoval, že zatiaľ nepozná recept na svoje problémy.
„Takmer necítim auto pod sebou. Nie je za tým však jedna konkrétna vec. Nemám nič, na čo by som mohol ukázať prstom a povedať, že v tom je problém,“ dodal Lewis.
- Značky
- Ferrari
- Lewis Hamilton