Piastri o súboji s Verstappenom: Keď som sa dostal na vnútrajšok, nehodlal som skončiť druhý

Maxovi Verstappenovi pri súboji neradno nechávať čo i len milimeter priestoru navyše, pretože vždy to vie veľmi šikovne využiť. Oscar Piastri si však v prvej zákrute povedal, že po takom vydarenom štarte si dupne nohou a pilota Red Bullu predbehne. Práve prvú zákrutu považuje za kľúčový moment, ktorý viedol k jeho víťazstvu.
Piastrimu sa podarilo odštartovať oveľa lepšie. Aj napriek tomu, že prvá zákruta je tak blízko, do nej vstupoval na úrovni Maxa Verstappena. Podľa komisárov tým pádom mal plné právo na zákrutu, čo stopercentne využil, hoci v prvom stinte ešte musel jazdiť za Verstappenom. Holanďan si totiž skrátil trať, za čo však aj dostal trest.
“Akonáhle som sa dostal na vnútrajšok, nehodlal som z prvej zákruty odchádzať na druhej priečke,” prezradil Oscar Piastri po pretekoch. “Spravil som maximum. Samozrejme, do veci sa museli zapojiť aj komisári, ale pomyslel som si, že som bol viac ako dostatočne vpredu. Nakoniec toto mi v pretekoch pomohlo. Som veľmi spokojný s tým, ako zvládame štarty, a aj to nám dnes vyhralo preteky.”
Z Oscara Piastriho je nový líder priebežného poradia šampionátu s náskokom desiatich bodov pred Landom Norrisom. Posledným Austrálčanom na čele hodnotenia šampionátu bol ešte jeho manažér Mark Webber po VC Japonska 2010.
Súboj s Verstappenom mohol byť aj priamy odkaz určený jemu, že si Piastri nenechá brnkať po nose. “Nebolo to nič špeciálne proti Maxovi, ale vedel som, že som tak jasne na jeho úrovni, že to bude moja zákruta. Čakal som náročný súboj, keďže to je Max, ale spravil som všetko, čo som potreboval. Myslím si, že v opačnom garde by to vyzeralo identicky.”
V každom prípade Verstappen opäť využil pravidlá do bodky. Keby si prvú zákrutu neskrátil, v celom prvom stinte by jazdil za McLarenom, ničil by si pneumatiky a mohli by ho ohroziť ďalší jazdci. Z tohto pohľadu sa päťsekundový trest môže zdať ako veľmi mierny. FIA by aj udelila desaťsekundovú penalizáciu, ale vzala do úvahy fakt, že šlo o prvé kolo pretekov a prvú zákrutu.
“Dnes bolo v podstate nemožné sa udržať v rozvírenom vzduchu. Nemal by som dostatok rýchlosti, aby som Maxa predbehol. Na konci stintu s mediumkami som sa trápil,” vysvetlil, prečo mal Verstappen v porovnaní s ním také dobré tempo v prvej polovici pretekov.
“Akonáhle som sa ocitol na čistom vzduchu, dokázal som o trochu viac manažovať, ale nemal som toho v zálohe tak veľa. Rozhodne som sa nesnažil zmiznúť v diaľke, keby vyšiel na trať safety car, ale keby som chcel, nevedel by som len tak vytiahnuť niekoľko bleskových kôl. Na konci prvého stintu bol rýchlejší Max. Nechceme, aby to takto prebiehalo, takže po víkende sa musíme pozrieť na niektoré veci, pretože konkurencia je silná a približuje sa,” upozorňuje.