logo F1online.sk

Mercedes tvrdí, že skutočne motory šetril. Bál sa zlyhania MGU-K

Lewis Hamilton
© Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala14. 12. 2020

Ako to vlastne bolo s pohonnou jednotkou Mercedesu a skutočne museli strieborné šípy znížiť výkon? V sobotu to najskôr vyhlásil Toto Wolff, no na tlačovke po pretekoch piloti skonštatovali, že o ničom netušili. Šéf traťových operácií Mercedesu Andrew Shovlin tvrdí, že Mercedes mal skutočne obavy, a že pilotom o tom zrejme tím nedal vedieť.

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton si počas kvalifikácie a pretekov žiadne spomalenie nevšimli a preto sa o to neopierali ako o jeden z argumentov, prečo v Abú Zabí prehrali boj s Maxom Verstappenom.

Andrew Shovlin však trvá na tom, že pohonná jednotka skutočne nešla na plný výkon. A to kvôli zatiaľ nepochopeným zlyhaniam MGU-K. “Zatiaľ sme to celkom nepochopili, ale objavili sa poruchy spojené s jednotkou MGU-K na pohonných jednotkách Mercedesu v niekoľkých posledných podujatiach.”

“Povedal by som, že skôr ako to, že by sme si boli priamo vedomí nejakého špecifického problému, sme jednoducho prevádzkovali pohonnú jednotku v čo najkonzervatívnejšom režime, v akom sme mohli, aby sme sa problému vyhli.”

“Keď úplne nerozumiete tomu, v čom presne sú tie problémy, tak vám nezostáva iné, len byť o trochu opatrnejší. Počas pretekov sme sa snažili výrazne znížiť opotrebovanie. Piloti o tom nemuseli nevyhnutne vedieť. Bolo to niečo, čo sme sa snažili manažovať v zákulisí,” vysvetlil Shovlin.

Jeden z hlavných inžinierov Mercedesu napokon doplnil, že o víťazstvo kvôli tomu Bottas s Hamiltonom neprišli. “Bolo to drobné, nebol to taký rozdiel, ktorý by mal vplyv na výsledky pretekov. Bavíme sa o výrazne menej než jednej desatine sekundy na kolo, takže toto nespôsobilo rozostup medzi prvou a druhou priečkou.”