Leclerc s prvým závanom optimizmu: Máme na víťazstvá, ale potrebujeme lepšie kvalifikácie


Približuje sa Ferrari krôčik po krôčiku, alebo v prospech červeného tímu hovorili podmienky a charakter okruhu? Ak si odmyslíme trápiaceho sa Lewisa Hamiltona, tímová jednotka Scuderie, Charles Leclerc, predviedol v Saudskej Arábii, že monopost SF-25 možno nepatrí do koša. Skvelé tretie miesto dodalo optimizmus aj monackému pretekárovi.
Tretie miesto znamená prvé pódium pre Ferrari v tejto sezóne, ale to nie je veľký dôvod na radosť, keďže taliansky tím mal bojovať o víťazstvá od prvých pretekov sezóny. Stajňu z Maranella oveľa viac poteší zlepšujúci sa výkonnostný trend. Na určitý optimizmus si po posledných pretekoch trúfol aj tretí muž v cieli, ktorý jasne pomenoval najväčšiu slabinu svojho Ferrari.
„Som veľmi šťastný,“ skonštatoval Leclerc po pretekoch pre televíziu Sky. „Nemyslím si, že z tohto auta sa dalo vyžmýkať viac. Bol som veľmi spokojný s naším tempom v čistom vzduchu v prvom stinte a myslím si, že sme ukázali veľký prísľub. Teraz musíme poskladať všetko dokopy v kvalifikácii, ktorá bola vždy jednou z mojich predností, ale v súčasnosti z toho nedokážem dostať viac ako štvrté miesto.“
„Monopost nemá v sobotu dostatok priľnavosti a v pretekoch na to doplácame, pretože keby sme štartovali z prvého miesta, dnes by to bol veľmi odlišný príbeh. Skutočne si myslím, že máme veľmi dobré pretekárske auto na boj o víťazstvá, ale v súčasnosti prehrávame naše víkendy v sobotných kvalifikáciách,“ dodal Leclerc.
To znie oveľa sľubnejšie a optimistickejšie ako v predchádzajúcich víkendoch. Charles pôsobil v úvode sezóny trochu zlomene. Tento víkend mu však vlial do žíl novú nádej. Je vidieť, že tieto monoposty už majú obrovskú priľnavosť a jazda s nimi v špinavom vzduchu je náročná, čo pilotom výrazne kompromituje preteky.
Keď sa Leclerc v nedeľných pretekoch dostal do čistého vzduchu, aj na opotrebovaných pneumatikách mal fantastické tempo. V druhom stinte mal oveľa čerstvejšie pneumatiky a jeho Ferrari bolo ku gumám oveľa nežnejšie než súperi. V prvom stinte však bol dlho zaseknutý vo vláčiku a nedokázal zo svojho stroja vyťažiť maximálny potenciál.
„Bohužiaľ, nie je to také jednoduché,“ povedal Leclerc na margo zlepšenia kvalifikačnej výkonnosti. „Nie je to tak, že nastavujeme auto viac na preteky alebo na kvalifikáciu bez ďalších kompromisov, skrátka sa snažíme vytvoriť čo najrýchlejší monopost.“
„Keď sme v kvalifikácii, tlačíme na hranu a do hry sa dostáva príprava pneumatík, tak nám to nesedí. Musíme niečo nájsť. Našou prednosťou je manažovanie pneumatík, ale celkovo nám v porovnaní s McLarenom, Red Bullom a tiež Mercedesom chýba prítlak. Dnes sme boli o niečo lepší, pretože sme veľmi dobre manažovali pneumatiky, ale rovnako ako včera nám stále chýbal prítlak,“ vysvetlil Leclerc.