Pomaly, ale isto sa blížime k McLarenu, hlási Leclerc

Ferrari má pred sebou dôležitý víkend, ktorý odhalí prínos novej podlahy. Taliansky tím ju predstavil už v Bahrajne, ale až okruh v Džidde má byť jej skutočným testom. Dokáže sa Scuderia priblížiť k dominantnému McLarenu? Podľa Charlesa Leclerca je na správnej ceste.
Isté známky zlepšenia sme si mohli všimnúť už pred týždňom. Veľmi vydarený bol najmä druhý stint v Bahrajne, v ktorom sa Ferrari mohlo porovnávať aj s tými najlepšími. Po obutí tvrdej zmesi Scuderia opäť stratila rýchlosť, ale inžinieri získali cenné poznatky. Teraz vedia, že za istých okolností môžu konkurovať aj McLarenu, už ich len treba navodiť.
“Najviac asi potrebujeme pracovať na prehrievaní pneumatík,” zamyslel sa v rozhovore pre F1 TV Charles Leclerc. “Okrem toho na celkovej priľnavosti, ale na tejto trati očakávam, že opäť sa vráti do hry prehrievanie gúm. Uvidíme, ako to pôjde, ale podľa mňa sme na správnej ceste a pomaly, ale isto sa približujeme k McLarenu. Dúfam, že konečne nás čaká víkend, keď sa vrátime na čelo.”
Toto priblíženie sa k McLarenu súvisí aj s novou podlahou a difúzorom. Prvé hodnotenia sú pozitívne. “Nie som si istý, koľko času na kolo nám to prinieslo, ale keď sme to v Bahrajne nasadili, dostali sme presne rovnaké čísla, aké sme očakávali.”
“Na takejto trati by to malo spôsobiť väčší rozdiel než v Bahrajne. Koľko a bude to stačiť na útok na McLaren? To neviem a nechcem na seba ušiť búdu tým, že sa začnem oháňať nejakými číslami, ale podľa mňa to bude pozitívne a tesnejšie. O koľko? To neviem,” stavil na opatrné odpovede.
Zdá sa, že nová podlaha pomáha aj Lewisovi Hamiltonovi, ktorý sa snaží nájsť v kokpite pohodu a dotiahnuť sa na Leclerca. Monačan prezradil aj niečo o tom, prečo sa mu darí z monopostu dostať viac desatiniek sekundy na kolo.
“Auto je v nájazde do zákruty o čosi menej predvídateľné, čo jazdcovi nepridáva na sebavedomí. Je to trochu zvláštne, ale mám to rád,” pousmial sa Leclerc, “no je to veľmi tenká hranica a vy ju musíte nájsť.”
V Džidde však nie je priestor na chyby. “Na takomto mestskom okruhu s bariérami musíte ísť do zákruty s plným odhodlaním a autu musíte dôverovať, preto si nemôžete dovoliť ísť tak výrazne týmto smerom. Musíme nájsť ten balans. Môžem však k tomu povedať toľko, že auto je o čosi menej predvídateľné, musíme s ním viac zápasiť.”