Domenicali by privítal návrat veľkých kontroverzií: Sú korením tohto športu

V posledných rokoch sme zažili nejednu kontroverziu. Za všetky stačí spomenúť systém DAS, VC Abú Zabí 2021, (ne)uskutočnenú VC Belgicka 2021, flexibilné predné krídla či mini-DRS. Stefano Domenicali však prezradil, že by mu neprekážalo, keby pribudli ešte ďalšie.
Od začiatku sezóny netrpezlivo čakáme na to, aký vplyv na rozloženie síl bude mať sprísnenie testov flexibility, ktoré má vojsť do platnosti od VC Španielska. Ak dôjde k reálnym výsledkovým posunom, bude to ďalšia horúca téma, pri ktorej sa padok bude pýtať: Prečo FIA povolila nasadenie flexibilných krídel v prvej polovici roka, ale nie v druhej?
V každom prípade podľa Stefana Domenicaliho dnešné kontroverzie na technickom poli nie sú zďaleka také škandalózne ako v minulosti. “Zažil som mnohé z nich: Malajzia 1999, dvojitý difúzor, FRIC, tlmiče kmitania, F-šachty… Toto všetko je súčasťou histórie F1. Takmer každú nedeľu som bol zapojený do debát o technických a športových pravidlách,” spomenul si aj na časy, keď pôsobil ako šéf Ferrari.
“Pred rokmi boli šedé zóny oveľa rozsiahlejšie, ale ľudia stále vedia, ako so všetkým tlačiť až na limit. Ja osobne mám pocit, že dnešné kontroverzie sú pomerne drobné. V skutočnosti by bolo fajn, keby sa opäť vrátili v hojnejšej miere — kontroverzie sú korením tohto športu,” vyhlásil 59-ročný rodák z Imoly.
Napokon na ne nemusíme čakať vôbec dlho. S príchodom nových aerodynamických aj motorových pravidiel hrozí, že na jednu veľkú kontroverziu sa premení celý nasledujúci ročník. Nemusí sa to však týkať len technických riešení, na ktoré by takmer nikto neprišiel, ale aj potenciálnej dominancie jedného tímu.
Domenicali si uvedomuje, že Formula 1 si nemôže dovoliť obrovské rozdiely vo výkonnosti tímov, ktoré by viedli k nudným veľkým cenám. “Nič nám nebráni pracovať na tom, aby sme vylepšili tento balík. FIA spoločne s výrobcami a tímami môže neustále hľadať oblasti na zlepšenie. Sme na prahu veľkej zmeny v pravidlách. Podľa mňa osobne je kľúčové, aby systém výrobcovi umožnil rýchlo sa z toho dostať, ak by výrazne zaostal. Tento problém musíme rýchlo riešiť, pretože také čosi by sa mohlo stať hocikomu.”
“Všetci musíme myslieť strategicky, pretože ak jeden tím dominuje príliš dlho, je to nanič pre všetkých,” pripomenul generálny riaditeľ efjednotky. “Náš šport neskutočne rastie a nastavuje latku na svetovej úrovni. Mali by sme byť na to pyšní, ale aj opatrní.”
- Značky
- FIA
- Stefano Domenicali