Villeneuve: Russell môže útočiť na titul, ale potrebuje Antonelliho pomoc

George Russell odštartoval sezónu 2025 mimoriadne konzistentne. Zo štyroch veľkých cien má až tri pódiové trofeje a na lídra priebežného poradia stráca len štrnásť bodov. Jeho sen o útoku na titul tak podľa Jacquesa Villeneuva žije, no bude potrebovať pomoc druhej strany garáže — hoci nie nutne priamo na trati.
V Japonsku si pódiové priečky rozdelili Max Verstappen a dvojica McLarenov, no na ostatných podujatiach si cestu medzi elitnú trojku vždy našiel aj George Russell. Po troch problematických rokoch sa zdá, že Mercedes konečne našiel manuál k svojmu monopostu.
V konečnom dôsledku by to mohlo vyústiť až v Russellov útok na majstrovský titul, myslí si Jacques Villeneuve. “Áno, pretože zatiaľ boli dosť nenápadní, no v skutočnosti majú viac bodov, než by sme čakali. Keď sa pozrieme na výsledky, hovoríme si, páni, oni majú veľa bodov! Dokonca aj ako tím sú vždy vpredu, vždy sú konkurencieschopní. Odvádzajú naozaj dobrú prácu,” chváli strieborné šípy.
George Russell však bude potrebovať aj pomoc svojho tímového kolegu. Na jednej strane tým, že ostatným aspoň občas vezme body, na druhej strane doma v továrni. Ako by totiž povedal Lewis Hamilton, toto je maratón, a nie šprint. Súčasťou tohto maratónu je aj veľký oporný tím v továrni, ktorý pracuje na balíčkoch vylepšení.
“Je však Antonelli pripravený pomôcť im s vývojom auta?” pýta sa Villeneuve. “To je tá podstatná otázka. Je mladý a nemá skúsenosti. Jazdí OK a pozbieral veľa bodov. Prečo sa však McLaren stal taký konkurencieschopný? Pretože auto vyvíjali dvaja jazdci.”
Všetko sa dozvieme v najbližších mesiacoch. Dobrou správou je, že Mercedes má už od začiatku sezóny monopost, s ktorým dokáže zbierať pódiá. Oproti posledným rokom je to veľký posun. “Vlani to bolo hop alebo trop. Buď boli skvelí, alebo boli hrozní. Mali maličké operačné okno, pravdepodobne to bolo spôsobené aerodynamickým balansom alebo niečím iným v aute. Niekedy ste na nich videli, že nevedia, prečo trafili správne nastavenia, alebo prečo ich zas netrafili.”
“Teraz je auto o čosi menej citlivé, takže funguje takpovediac vždy. Jazdcom to umožňuje pracovať na nastaveniach a postupne ich vylepšovať,” zhodnotil majster sveta z roku 1997.