Alpine sa v niektorých zákrutách vyrovná McLarenu: Sú to iba tri desatiny, hovorí Gasly

Pri pohľade na bahrajnskú kvalifikáciu sa zdá neuveriteľné, že tím Alpine je v doterajšom priebehu jediný, ktorý nezískal bod. Francúzska stajňa sa na štvrtom podujatí sezóny v plnej paráde vrátila do formy a Pierre Gasly nadviazal na svoje fantastické výkony z konca minulej sezóny. Štart zo štvrtého miesta je lepší, než si Alpine predstavoval v najkrajších snoch.
Alpine v Bahrajne povstal z popola ako bájny fénix. Takto pred rokom tu tím doslova bojoval o prežitie. Gasly a jeho vtedajší tímový kolega Esteban Ocon tu v monoposte, ktorý trpel značnou nadváhou, štartovali z posledného radu. V tomto roku sa však francúzsky pretekár zaradil na samotnú špicu. Kvalifikoval sa na piatom mieste, ale po penalizácii pilotov Mercedesu sa posunul na štvrtú priečku.
„V Q2 a Q3 to bolo niečo špeciálne a som veľmi šťastný. Takto pred rokom sme boli absolútne stratení a utrápení na poslednom mieste. Keď som dnes videl, čo s týmto autom dokážem, vyvolalo to vo mne veľkú hrdosť na chlapcov a na ich prácu,“ povedal Gasly pre televíziu Sky.
Carlos Sainz krátko pred ním povedal, že podľa GPS dát sa Alpine v šiestej a jedenástej zákrute vyrovná McLarenu. Hlavne stredne rýchle zákruty sú doménou monopostu A525, ktorý, a na to nezabúdajme, stále stráca dve až tri desatiny na kolo len pre menej výkonný motor. Gasly pritom v sobotu stratil na pole position 375 tisícin sekundy.
„Keď stratíte tri desatiny na pole position, nemôžete byť veľmi ďaleko. Auto bolo veľmi pôsobivé, najmä v sekcii zákrut päť, šesť a sedem. Dokázal som ísť ďaleko za obrubník a mal som veľkú priľnavosť na prednej náprave. Na tejto trati je príjemný pocit, keď vy riadite auto, nie auto riadi vás. Hlavne v tých posledných pokusoch sme to dokázali trafiť,“ povedal spokojne Gasly.
„Ak mám byť úprimný, pred kvalifikáciou sme si mysleli, že prinajlepšom môžeme zabojovať o deviate alebo desiate miesto. Po Q1 som si hovoril, že bude ťažké sa dostať do Q3, ale dokázali sme zlepšiť prípravné kolá aj celkovú jazdu. Snažili sme sa dostať z auta o niečo viac a strata tri desatiny na pole position je šialená. Ukazuje to, že máme potenciál, aj keď pracovné okno je veľmi úzke,“ dodal francúzsky pretekár.
Doohan je sklamaný z neúspešného záverečného pokusu
Na ceste za vynikajúcim výsledkom bol v sobotu aj Jack Doohan. Ten v Q1 i v úvode Q2 potvrdzoval dobrú formu Alpinu na okruhu Sachír. Jeho posledný pokus však nebol ani zďaleka ideálny a napokon prehral s Júkim Cunodom o 17 tisícin sekundy. Pre Austrálčana to bola šanca, ako zahviezdiť, ale aj keď jedenáste miesto nie je hrozné, strata šesť desatín na tímového kolegu ho radí k sklamaniam kvalifikácie ako Hamilton či Norris.
„Ak mám byť úprimný, som veľmi sklamaný. Myslím si, že po celú Q1 a v úvode Q2 sme realizovali skvelú kvalifikáciu, takže sa musím pozrieť, čo sa v závere stalo. Mal som pocit, že som nedostal všetko z pneumatík, takže možno som urobil niečo v prípravnom kole. Podľa mňa som neurobil nič vážne, ale zjavne som nevyužil naplno čerstvé pneumatiky,“ vysvetlil Doohan.
Austrálsky pretekár to však stále môže napraviť. Aj keď jeho tímový kolega odštartuje z druhého radu, Jack má z jedenástej priečky ideálnu šancu na prvé body vo Formule 1. „V Q1 sme skončili na piatom mieste a rovnako sme na tom boli aj väčšinu Q2. Sme v dobrom okne, ale vidíte, že stačí trochu nesprávny odhad a ste von z hry,“ dodal Doohan.