Hadjar by sa rád porovnal s Verstappenom, problémy ostatných v ňom vyvolávajú zvedavosť

Isack Hadjar na vlastnej koži zisťuje, čo to znamená byť pilotom Red Bullu. Francúzsky mladík sa stal jedným z najpríjemnejších prekvapení úvodu sezóny a vzhľadom na problémy hlavného tímu je pochopiteľné, že prichádzajú otázky na jeho možné spojenie s Maxom Verstappenom.
Pre úplnosť musíme zdôrazniť, že za pilotov Red Bullu sa považujú nielen jazdci hlavného tímu, ale tiež sesterského Racing Bulls. Je všeobecne známe, že všetci štyria majú podpísané zmluvy s výrobcom energetických nápojov, nie so svojimi tímami, čo vedeniu značky uľahčuje ich presúvanie medzi jednotlivými stajňami. Najnovším kandidátom na posun do Milton Keynes je Isack Hadjar.
Aj keď Helmut Marko jasne povedal, že Júki Cunoda zostane v Red Bulle minimálne do konca sezóny, podobných vyjadrení sme v posledných rokoch počuli viac ako dosť, čo znamená, že to nezastaví špekulácie novinárov o možnom prestupe Isacka do hlavného tímu. Ako sa zdá, francúzsky mladík si otázky takisto užíva a na verejnosti povzbudzuje všadeprítomnú zvedavosť.
„Úprimne, zdá sa, že jazdiť po boku Maxa je veľmi ťažké,“ povedal Hadjar novinárom v Bahrajne. „To však vo mne vyvoláva ešte silnejšiu túžbu ísť tam a zistiť, prečo to tak je a čo sa tam deje.“
„Nie je to tak, že nemusím pracovať. Ja na seba vždy vyvíjam tlak a naďalej chcem dodávať výsledky. Teraz sú očakávania ľudí možno o niečo vyššie, ale ja pokračujem v tom, čo robím. Už pred sezónou som povedal, že ak má auto na deviate alebo ôsme miesto, chcem ho dosiahnuť a maximalizovať výsledok, nie sa motať mimo bodov. Ak má auto na najlepšiu desiatku, musím byť v najlepšej desiatke,“ dodal Hadjar.
Toho od týchto slov neodradzuje ani čerstvá skúsenosť jeho nového tímového kolegu Liama Lawsona, o ktorej sa spolu už určite rozprávali. Ten sa vrátil do dobre známeho prostredia a dostal do rúk monopost, ktorý je oveľa poslušnejší a predvídateľnejší než Verstappenova RB21. Novozélanďan sa tak môže vrátiť do pohody, ale nemal by nadviazať na svoj výsledok z Japonska, pretože ani miesto v Racing Bulls nemá garantované naveky.
„Povedal by som, že je fér povedať, že toto auto má určite širšie pracovné okno a ľahšie sa riadi, ale to podľa mňa nevyhnutne neznamená, že Red Bull je nezvládnuteľný. Možno to chce o niečo viac času, kým v ňom získate komfort,“ premýšľa Lawson.
„Monopost Racing Bulls nie je šialene odlišný od toho minuloročného. Je celkom iný ako auto, s ktorým som začal sezónu, ale cítim sa v ňom dobre. Víkend v Japonsku podľa mňa neukázal, čoho sme schopní. Bohužiaľ, kvalifikácia nám nevyšla, ale vo všeobecnosti som sa cítil celkom komfortne,“ dodal Lawson.