Špekulácie okolo Colapinta znovu ožívajú, Oakes po Suzuke podporil Doohana

Nehoda Jacka Doohana v druhom japonskom tréningu bola „perfektnou príležitosťou“ pre oživenie špekulácií o ďalšom osude druhej sedačky v tíme Alpine. Flavio Briatore ani Franco Colapinto neboli v Suzuke prítomní a nečíhali na príležitosť, pretože, ako sa ukázalo, mali celkom iné plány. Tie sú však dokonalým svedectvom toho, prečo mnohí považujú nasadenie argentínskeho pretekára za formalitu.
Doohan potrebuje absolútne dokonalé výkony, aby odôvodnil svoje zotrvanie v kokpite japonskej stajne. Obrovská nehoda v druhom tréningu, keď Jack zabudol zavrieť DRS, však jeho obhajobe ani trochu nepomohla, aj keď treba povedať, že nasadenie Ria Hirakawu v prvom tréningu považovali mnohí za poleno, ktoré Briatore a spol. hodili Doohanovi pod nohy na trati, ktorú takmer nepozná.
V každom prípade, Flavio ani Franco Colapinto neboli v Suzuke prítomní, aby z prípadného chaosu vyťažili. Ako sa ukázalo, páni boli v Monze, kde argentínsky pretekár opäť testoval so starým monopostom, ale k tomu sa ešte dostaneme.
Po Doohanovej nehode v Suzuke sa začali opäť ozývať hlasy o jeho výmene. ESPN s odkazom na vlastné zdroje uviedlo, že zmena je pravdepodobná, ale až po skončení aktuálnej trojičky veľkých cien, takže Colapinta by sme po boku Pierra Gaslyho mohli vidieť v Miami. Aj keď to bol tím, ktorý verejne povedal, že Doohanova nehoda bola jazdecká chyba, jeho šéf Oliver Oakes sa svojho zverenca zastal.
„Vieme, že okolo Jackovej pozície panuje veľký nepokoj, zatiaľ to však bolo v poriadku. Zostáva pokojný a sústredí sa na seba. O Francovi koluje veľa špekulácií, ale v súčasnosti sme spokojní,“ povedal šéf Alpinu pre nemeckú Sky.
Jedným dychom však dodal, že F1 je neúprosná. „Vždy sa musíte rozhodnúť v najlepšom záujme tímu. Každý pilot vo Formule 1 musí podávať patričné výkony a všetci to vedia,“ dodal Oakes.
Colapintov test sprevádzalo nadšenie
Argentínsky pretekár Franco Colapinto sa v čase Veľkej ceny Japonska udržiaval vo forme. Alpine mu pripravil ďalší test so starým monopostom na talianskom okruhu Monza. Jazdil tam spolu s Paulom Aronom, ďalším zo zbierky rezervných pilotov stajne, v monoposte A523 z roku 2023.
Talianska edícia portálu Motorsport.com následne prišla s informáciou, že obaja mali rovnaký plán jázd, ale Colapinto bol o sedem desatín rýchlejší než Aron. Túto informáciu však dôrazne vyvrátil portál PlanetF1.com a jeho reportér Thomas Maher.
„Podľa informácií portálu PlanetF1.com sú správy o testovacích programoch veľmi nepresné a podobne ako pri každom teste platí, že do hry vstupujú rôzne faktory, ako napríklad motorové režimy, teplota trate, smer vetra a evolúcia trate. Všetky tieto skutočnosti znemožňujú presné porovnanie výkonu oboch jazdcov,“ napísal známy portál.
„Okrem toho, podľa informácií PlanetF1.com Aronov výkon na Alpine v skutočnosti zapôsobil. Tohto vysoko hodnoteného estónskeho pretekára by v tomto roku mala čakať účasť vo voľnom tréningu s tímom Alpine,“ dodal Maher.