logo F1online.sk

Mercedes má problémy s MGU-K. Priškrtili sme motor, potvrdzuje Wolff

Toto Wolff
© Twitter/Mercedes
Milan Kubala
Milan Kubala13. 12. 2020

Sezóna je na konci a hrozba zlyhania pohonnej jednotky už prenasleduje aj Mercedes. Toto Wolff v sobotu potvrdil, že jeho tím musel z preventívnych dôvodov znížiť výkon pohonných jednotiek. Lewis Hamilton s Valtterim Bottasom tak budú mať v dnešných pretekoch o niečo menšiu výhodu na rovinkách.

Problémy s pohonnými jednotkami od Mercedesu sa ukázali v Bahrajne, kde to Pérezova jednotka MGU-K nevydržala a motor začal husto dymiť. Nakoniec musel z pódiovej tretej priečky odstúpiť, nuž a podobný osud ho mal čakať aj o týždeň neskôr. Nechýbalo veľa a o víťazstvo by prišiel, vraj to bola otázka pár kôl. Pérez dostal pred posledným víkendom nové komponenty motora.

V piatok na okruhu Yas Marina zas zadymilo auto Georga Russella, pričom Williams uviedol, že takisto išlo o chybu na jednotke MGU-K. Tieto všetky problémy robia inžinierom v Mercedese vrásky na čele. Nuž a keďže od VC Talianska tímy nemôžu medzi kvalifikáciou a pretekmi — či počas pretekov samotných — meniť nastavenia výkonu motora, Mercedes musel svoje pohonné jednotky stíšiť.

“Ubrali sme im trochu z výkonu, kus výkonu sme ubrali všetkým motorom od Mercedesu,” prezradil Toto Wolff v sobotu. To by mohlo vysvetľovať aj veľmi vyrovnané výsledky z kvalifikácie. Jedno sa však Honde na pole position musí nechať, zatiaľ ide o jediného dodávateľa motorov, ktorý nemusel nasadiť extra komponenty.

“Máme tam nejaký problém. Poškodenie jednotky MGU-K prišlo ešte pred odjazdením vzdialenosti, ktorú by mala vydržať. Zatiaľ nie úplne rozumieme tomu, prečo sa to stalo,” úprimne odpovedal šéf Mercedesu.

Kým Pérez vyštartuje s novými komponentmi, Lance Stroll sa bude musieť pokúsiť ubrániť tretiu priečku Racing Pointu v Pohári konštruktérov aj bez toho, aby očakával Pérezovu pomoc. Pre Kanaďana to však nebude ľahké; jeho pohonná jednotka vraj tiež dožíva.

“Tento víkend už len nejako prežívame. Checo má nový motor. Ten defekt z Mugella na nás po motorovej stránke doľahol,” pripomenul tvrdú nehodu z VC Toskánska Stroll. Po nej začala pohonná jednotka horieť a veľa sa z nej zachrániť nepodarilo.

“Bola uškvarená. Keďže sme o ňu prišli, museli sme nasadiť novú. Nuž a táto má toho za sebou už naozaj dosť,” dodáva pilot Racing Pointu, podľa ktorého ho nižší výkon motora bude v pretekoch stáť jednu desatinu na kolo. “Ale sú to dlhé preteky, môže sa toho udiať dosť. Sme v súboji s McLarenom a oni štartujú z dobrej pozície.”