logo F1online.skF1online.sk

Doohan mal po pretekoch problémy, z kokpitu mu museli pomáhať

Jack Doohan
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubala7. 4. 2025

Viacero jazdcov opisovalo nedeľnú Veľkú cenu Japonska prívlastkom “náročná”, keďže pneumatiky sa prakticky neničili a všetci mohli ísť naplno. Najťažšie preteky má však za sebou Jack Doohan, ktorému museli v parc fermé dokonca pomáhať, aby sa vôbec dostal zo svojho kokpitu.

Na palubných záberoch z parc fermé sme mohli sledovať Austrálčanove problémy, keď sa nedokázal podoprieť ľavou rukou a vytiahnuť sa z auta. Pilotovi Alpinu musel napokon pomôcť mechanik a podopieral ho aj jeho predchodca Esteban Ocon.

Doohana očividne ešte trápili následky tvrdej nehody z druhého tréningu. Keď sa k týmto bolestiam pridalo vyčerpanie z 53 pretekových kôl, ľahko mohlo dôjsť aj k dosť nebezpečnej situácii. Piloti musia byť z bezpečnostných dôvodov schopní sa dostať z kokpitu v priebehu pár sekúnd, no je otázne, či by to Doohan vo svojom stave zvládol, napríklad v prípade, keby sa jeho monopost ocitol v plameňoch.

Formula 1 sa teraz presúva do Bahrajnu, takže Jack Doohan bude mať pár dní, aby sa dal dokopy. “Týchto pár dní medzi pretekmi budem oddychovať a obnovovať sily. Teším sa však na to, keď sa vrátim na rošt v Bahrajne, kde budú opäť panovať celkom iné podmienky.”

Doohanovi pár dní voľna určite prospeje. Za svoje nedeľné snaženie sa totiž nedočkal žiadnej odmeny a do cieľa dorazil až na pätnástej priečke. “Stavili sme na agresívnu stratégiu,” pripomenul taktiku soft-hard, pričom u mechanikov sa zastavil po pätnástich kolách. “Bola to však najlepšia príležitosť posunúť sa dopredu, ale z pohľadu celkového pretekového času asi nebola optimálna.”

Austrálčan si počas pretekov polepšil o štyri pozície. “Podarilo sa nám zrealizovať undercut, čo bolo skvelé, ale do cieľa nám zostávalo 25 kôl. Bol som v náročnej situácii po stránke životnosti pneumatík, pretože po výjazde z boxov som na to strašne tlačil.”

O súčasné pneumatiky Pirelli sa treba v úvodných kolách príkladne starať. Doplatil na to v závere. Carlos Sainz ho predbehol štyri kolá pred koncom. Doohan dorazil do cieľa na čele DRS vláčika.

“V Číne som nazbieral cenné skúsenosti, takže byť obťažovaný 25 kôl nebolo pre mňa ničím novým,” zažartoval si Doohan na margo toho, že sa v nedeľu musel najmä brániť. “Toto sú pre mňa cenné skúsenosti.”

“Carlosa na nových softoch som nedokázal udržať za sebou, čo ma trochu mrzí, ale udržať za sebou Hulka, Lawsona a Ocona bolo fajn. To boli tie autá, na ktoré mi vyšiel undercut. S tým musím byť spokojný,” uzavrel pilot Alpinu.

Súvisiace články

Diskusia