logo F1online.skF1online.sk

Norris strácal čas v pomalých zákrutách: Auto tam nie je na úrovni Red Bullu

Lando Norris
© X/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerlvčera 10:49

Naozaj nie je McLaren taký dominantný, ako sme si mysleli? Lando Norris viackrát odmietal podobné tvrdenia a po Suzuke tvrdí, že v jednom type zákrut MCL39 nie je na takom leveli ako Red Bull.

Ak sme čakali, že McLareny na čele dostanú osamoteného Maxa Verstappena pod tlak a budú prípadne spolupracovať v snahe dostať sa pred úradujúceho majstra, zostali sme sklamaní.

„My sme si to prehrali v kvalifikácii,“ skonštatoval Lando Norris, ktorý sa najbližšie k Maxovi dostal v boxovej uličke, kde sme videli jednu z mála vzrušujúcich chvíľ pretekov. Vďaka rýchlejšej práci mechanikov McLarenu vychádzal Norris takmer bok po boku s Verstappenom, ktorý však bol predsa len o kúsok vpredu, a mal teda právo voliť si líniu.

A ako holandského šampióna poznáme, neuhol ani o centimeter. „Popravde som ani nečakal, že by som z boxovej uličky vyšiel pred Maxom. On mal právo určiť si stopu a držať si pozíciu. Chcel som to vyskúšať, dostať sa tam, no nepredpokladal som, že mi dá nejaký priestor. A ani mi ho nedal. Nie je to však nič, na čo by som sa mohol sťažovať. Bolo to dobré pretekanie a aspoň nejaká akcia pre divákov,“ opísal britský pilot moment, keď vo výjazde z pitlane vyšiel na trávu a vysielačky sa sťažoval, že ho Verstappen vytlačil z trate.

V záverečnej fáze pretekov sme mohli mať pocit, že sledujeme jedno kolo, ktoré nám réžia prehráva dookola. Lando Norris, tesne nasledovaný Oscarom Piastrim, sa totiž držal v takmer konštantnom rozostupe od Maxa Verstappena, na útok však nemohol ani pomyslieť. Skôr sa zdalo, že lepšie tempo mal jeho tímový kolega, avšak o prípadnej (dočasnej) výmene pozícií v snahe zaútočiť na lídra neprebehla medzi Norrisom a jeho inžinierom žiadna komunikácia.

„Na Maxa sa mi darilo získavať čas v druhom sektore. Avšak Red Bull bol oveľa rýchlejší v pomalých zákrutách. Vo vlásenke v strednej časti som naňho strácal 1,5 desatiny a ďalšiu desatinu v poslednej šikane. A to jednoducho preto, že auto v tejto oblasti nie je úplne na leveli Red Bullu.“

Otázkou zostáva, ako by sa dnešné preteky vyvíjali, ak by piloti McLarenu lepšie zvládli kvalifikáciu a potenciálne by jazdili na čistom vzduchu. V ňom sa zdal MCL39 naozaj dominantný, no ak sa dostal do premávky, ako napríklad Norris v šprinte v Číne. S podobnými problémami s jazdou v špinavom vzduchu vo svojich dominantných obdobiach zápasil napríklad aj Mercedes.

„Možno sme boli miestami rýchlejší než Max, no on jazdil v čistom vzduchu, vyhol sa chybám a dokázal zostať vpredu. Navyše, v Suzuke sa ťažko predbieha. My musíme zlepšiť niektoré veci. Naše silné stránky i slabiny sa tu prejavili inde, než mali. V kvalifikácii sme to ešte ako-tak zvládli, no v pretekoch to bolo ťažšie. Max odviedol výbornú robotu a zaslúžil si vyhrať,“ uzavrel Lando Norris.

Súvisiace články

Diskusia