Všetky oči na Alonsovi. Jazda s desaťvalcom počarovala celému padoku | Magazín F1 - F1online.sk

Všetky oči na Alonsovi. Jazda s desaťvalcom počarovala celému padoku

Fernando Alonso, Renault R25 2005
zdroj: Renault Sport

Posledný súťažný víkend sezóny 2020 ponúkol všetkým fajnšmekrom spomienkovú jazdu späť do roku 2005, keď Fernando Alonso brázdil okruhy v monoposte Renault R25 s desaťvalcovou beštiou za svojim chrbtom. Len škoda, že na tribúnach neboli fanúšikovia, pretože na okruhu Yas Marina spôsobil monopost zo starej generácie poriadny ošiaľ. Podľa Alonsa sa jasne ukázalo, čo dnešnej Formule 1 chýba.

Alonsove kvalifikačné kolá, v ktorých sa určite nenechal zahanbiť a tlačil na to ako za starých čias, rozozvučali celý padok. Azda všetci, čo mohli, sa začali vykláňať z boxového múrika a sledovali Španielove prejazdy.

Ešte aj počas interview s Totom Wolffom sa Simon Lazenby a Paul di Resta zo Sky Sports zahľadeli na televíznu obrazovku, na ktorej boli práve zábery Alonsovej jazdy. Wolff ich musel žartovne zahriaknuť: “Mali by ste sa baviť so mnou, nie sa pozerať na to, ako jazdí Renault.”

Nuž a tí, čo za hlavnou budovou odpovedali na otázky novinárov, sa miestami nepočuli, no uznanlivo prikyvovali a konštatovali, že desaťvalec má skvelý zvuk. Dokonca aj veľkí zástancovia hybridov. Wolff uviedol, že “to je poriadne auto”.

Lewis Hamilton po niekoľkých sekundách, čo ani nemohol hovoriť, poznamenal, že “ten zvuk je taký parádny”. “Toto je najlepší zvuk, aký kedy malo pretekárske auto. Neznášam, že ho zrušili.”

Fernando Alonso z monopostu vyskakoval s obrovským úškrnom a začal sa baviť s okolo stojacimi pilotmi, inžiniermi a mechanikmi. Esteban Ocon bol taký uchvátený, že sa do auta hneď posadil.

“Toto je niečo, čo nám veľmi chýba,” povedal v sobotu večer Fernando Alonso. “Myslím, že nie iba fanúšikom, každému v padoku chýba tento zvuk. Chýba nám Formula 1, do ktorej sme sa zamilovali, keď sme ešte boli deťmi a sledovali ju v televízii.”

“Vidieť toto auto na okruhu, myslím si, že je to výnimočný moment pre celý padok. Bolo milé takto všetkých pozdraviť, nie iba mechanikov Renaultu, všetci stáli na boxovom múriku. Myslím si, že keď sme videli technológiu z tejto éry, tak nás to všetkých svojím spôsobom spojilo,” rečnil Španiel, ktorý ukončil dominanciu Ferrari.

Podľa dát Renaultu sa Alonsove časy pohybovali na úrovni minúty a 39 sekúnd, čiže na pole position stratil štyri-päť sekúnd a v porovnaní s chvostom poľa možno aj menej ako sekundu. Pri pohľade na zábery z Alonsovej jazdy však jeho monopost pomalšie rozhodne nepôsobil.

“Máte v ňom pocit veľkej rýchlosti. Zvuk je fantastický a aj to znie tak, že je rýchly. Za volantom cítite všetky vibrácie, cítite všetko. Je to veľmi ľahké auto, takže viete o všetkých pohyboch. Je to úžasný pocit, ešte stále sa usmievam. Mám síce rúško, ale asi sa budem usmievať až do roku 2021,” zaškeril sa Alonso.

Jeho jazdy padok prekvapili. Počas predvádzacích kôl so staršími autami nie sme zvyknutí na to, že to pilot v ňom poriadne rozbalí. “Úprimne, ja nemôžem ísť v tomto aute pomalšie. Vždy, keď som v tomto kokpite a v tomto aute, zaplavia ma všetky tie spomienky a príde mi prirodzené ísť v ňom rýchlo. Ten pocit rýchlosti je úžasný. Viem, že je to staré auto, ale pre mňa je to perfektný stroj.”

Večná škoda, že si španielski komentátori nedali na chvíľu pokoj…

Možno vás zaujme

Komentáre