logo F1online.skF1online.sk

V Číne sme boli jasne druhý najrýchlejší tím, vyhlásil Wolff

George Russell
© Jiřǐ Křenek/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík26. 3. 2025

Predstavenie tímu Mercedes v doterajšom priebehu sezóny patrí k pozitívnym (ak to tak môžeme nazvať) prekvapeniam. Tím podal dvakrát stabilný a konzistentný výkon s Georgeom Russellom dvakrát na pódiu. Určitú spokojnosť vyjadril aj Toto Wolff. Aj keď Mercedes by rád cielil na najvyššie méty, tím nateraz teší progres, ktorý urobil v posledných mesiacoch.

Aj keď sa pred sezónou hovorilo o súboji McLarenu, Ferrari a Maxa Verstappena a s Mercedesom akoby nikto nepočítal, je to práve stajňa z Brackley, ktorá je v tejto chvíli najbližšie k lídrovi šampionátu. Monopost W16 na McLaren možno nemá, ale svojich tvorcov v Číne potešil.

„Nepovedal by som, že sme sa dostali do boja, keď vidíte Piastriho vpredu, ako lepšie narába s pneumatikami,“ vyhlásil šéf tímu Toto Wolff po pretekoch. „Nie sme však ďaleko, rozdiel je možno pár desatín, nie sekunda ako v Melbourne.“

„V nedeľu sme boli jednoznačne druhý najrýchlejší tím a získali sme ďalší solídny výsledok. George zajazdil na desať bodov z desiatich, pritom ja len zriedka niekomu udelím plných desať bodov. Vyťažil z toho maximum. Máme dôvody na radosť smerom do budúcna,“ zdôraznil Wolff.

Taký dobrý štart do sezóny nemal Mercedes od zavedenia súčasnej generácie pravidiel. Tento tím sa zakaždým s niečím trápil, ale v tomto roku zatiaľ pôsobí vyrovnane a konzistentne. Mercedes je momentálne pevne usadený na druhom mieste Pohára konštruktérov a zdá sa, že zažehnal väčšinu zo svojich minuloročných problémov.

„Máme stabilnejšiu platformu a keď vytiahneme skrutkovače a upravíme niektorú z mechanických súčiastok, napríklad zadné krídlo, reaguje podľa očakávaní. Zároveň však musíme byť realistickí. Toto nie je pozícia, do ktorej sa chceme dostať,“ pripomenul šéf Mercedesu. „Budem spokojný, keď začneme vyhrávať preteky a bojovať o tituly, ale musíme si to vypracovať sami. Je to vzrušujúca cesta, ktorá leží pred nami.“

Wolff sa po Russellovi pristavil aj pri výkone svojho druhého pilota. Po pozitívnom štarte a dobrom výsledku v Austrálii sa Andrea Kimi Antonelli trápil. Kým jeho tímový kolega bol najbližším prenasledovateľom McLarenov, on bojoval zaseknutý v strede poľa. V rôznych fázach víkendu prehral súboje aj s jazdcami slabších tímov – v šprinte ho porazil Júki Cunoda, v pretekoch Esteban Ocon.

Šéf Mercedesu však pripomenul, že Kimi v priebehu celých pretekov bojoval s poškodenou podlahou. „Utrpel rozsiahle poškodenie podlahy. Nevieme, ako sa to stalo, možno prešiel po poškodenom kuse Charlesovho krídla, ale mal obrovské diery v podlahe a titánové plochy boli preč,“ skonštatoval Wolff.

„Skončil ôsmy (po diskvalifikáciách Ferrari šiesty, pozn. red.) s vážne poškodeným autom, držal sa, nesťažoval sa, jednoducho pokračoval v práci, čo ukazuje potenciál a vyspelosť tohto mladého chlapca. Stal sa jazdcom dňa, čo ukazuje demografickú krivku dnešných fanúšikov, na čo by sme vo Formule 1 nemali zabudnúť,“ pousmial sa šéf Mercedesu.

Súvisiace články

Diskusia