Vasseur si po pretekoch nevedel vysvetliť výkyvy formy Ferrari

Zisk sedemnástich bodov po dvoch pretekoch a jednom šprinte znamená pre Ferrari najhorší štart do sezóny od roku 2009 a veľkú ranu pre majstrovské ambície stajne z Maranella. Monopost SF-25 ukázal miestami veľmi dobrú výkonnosť, ale inak nepatril na čelo štartového poľa. Výkyvy výkonnosti sú trochu záhadou aj pre šéfa stajne Frédérica Vasseura.
Z Ferrari bolo po sobotnom šprinte a pred nedeľnými pretekmi cítiť, že v pretekovom tempe si veria. Monopost však v nedeľu nebol v najlepšej forme. Charles Leclerc aj s poškodeným krídlom ukázal dobrú rýchlosť a pravdepodobne bol v určitej fáze rýchlejší než George Russell, ale podľahol nielen jemu, ale napokon aj Maxovi Verstappenovi.
Piate a šieste miesto nebolo pre Ferrari dôvodom na radosť a v tíme sa už vôbec neradovali z následných diskvalifikácií, ktoré priniesli ešte väčšie zmätenie a znechutenie nad výkonmi Scuderie v novej sezóne. Hlavne rozdiel medzi výkonom Lewisa Hamiltona v sobotu dopoludnia a nedeľu popoludní si vyžiada hlbokú analýzu. „Bol to ťažký deň,“ priznal šéf Ferrari Frédéric Vasseur pre televíziu Sky, v tom čase ešte netušiac, že oboch jeho pilotov čaká diskvalifikácia.
„Je to veľmi zvláštne, pretože si myslím, že na jednej strane garáže bolo tempo sľubné aj s poškodeným predným krídlom. Naopak, pre Lewisa to bolo oveľa náročnejšie,“ skonštatoval francúzsky manažér.
Sobotný šprint pritom vyzeral diametrálne odlišne. Samozrejme, podmienky boli odlišné a Hamilton mohol ťažiť z výhody čerstvého vzduchu pred sebou. Sedemnásobný majster sveta ukázal, čo mu ide najlepšie – starostlivosť o pneumatiky a manažovanie tempa pred súpermi za sebou. „V sobotu sme veľmi dobre manažovali pneumatiky, ale v nedeľu sme sa oveľa viac trápili. Je ťažké to pochopiť a prečítať, ale môžeme si tiež odniesť pozitívum v podobe Charlesovho tempa s poškodeným predným krídlom,“ povedal Vasseur.
Zdá sa, že Ferrari má pred sebou ešte veľa práce. Problém je, že času nie je nazvyš. Len ťažko si viete nakresliť pekný obrázok, keď na jednu pozitívnu skutočnosť pripadá desať negatívnych. Všetci sa zhodujú na tom, že McLaren má pred ostatnými najväčšiu výhodu hlavne pri práci s pneumatikami a presne na túto oblasť sa všetci musia sústrediť.
„Musíme odviesť lepšiu prácu a musíme to pochopiť. Všetci máme rovnaké pneumatiky, ale vždy sa s nimi pohybujete na ostrí noža. Aj v týchto pretekoch sme videli, že Max sa v jednom okamihu trápil, ale potom našiel stratené tempo. Ak nie ste v správnom okne, je to oveľa náročnejšie,“ vysvetlil Vasseur.