logo F1online.skF1online.sk

Ferrari zmenilo nastavenie a auto sadlo Leclercovi, Hamilton chce ísť inou cestou

Lewis Hamilton
© X/Ferrari
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 3. 2025

Ferrari nemalo za sebou najlepší víkend a piate a šieste miesto neboli umiestnenia, po akých pred sezónou snívali. Napriek tomu priniesol čínsky víkend aj nejaké pozitíva, keď tu zrazu dorazila do schránky správa, že ani jeden z červených monopostov neprešiel technickou previerkou. Sklamanie z nedostatočných výkonov nahradila prostá frustrácia z vlastnej neschopnosti. Keď sa Lewis Hamilton po pretekoch postavil pred mikrofóny, ešte netušil, že práve vystúpil z monopostu, ktorý nie je v súlade s technickými predpismi.

Drobný závan optimizmu a potom tvrdý pád na zem. Tak by sa dalo zhodnotiť počínanie Ferrari v Číne. Víťazstvo v šprinte naplnilo tifosi optimizmom. Aj nedeľné preteky priniesli niekoľko dobrých zábleskov, ale výsledná prehra s McLarenmi, Mercedesom a Red Bullom vrátila Ferrari späť do reality.

Ešte väčšiu ranu však predstavuje popreteková diskvalifikácia. Ferrari má už po dvoch veľkých cenách 61-bodovú stratu na McLaren v Pohári konštruktérov a momentálne má rovnaký počet bodov ako Williams. Okrem toho, inžinieri nielenže nevedia vypočítať hmotnosť a opotrebovanie dosky, ale súdiac podľa slov Lewisa Hamiltona robili v priebehu víkendu kroky späť. Nesprávna stratégia s dvoma zastávkami bola len pomyselnou „čerešničkou na torte“.

„Som rád, že sme to skúsili na dve zastávky, keďže som sa trápil s výkonnosťou monopostu. V šprinte sme mali pomerne slušné auto, ale potom sme urobili nejaké zmeny, keď sme sa ho snažili vylepšiť a posunúť dopredu. Dosť výrazne sme ho však zhoršili do kvalifikácie a v pretekoch sa situácia ešte väčšmi zhoršila,“ ironicky sa pousmial Hamilton po pretekoch pre televíziu Sky. V čase tohto rozhovoru ešte netušil, že ho diskvalifikujú.

„Je to nešťastné, ale len ťažko držíme krok s chlapcami pred nami. Veľa sme sa naučili. Zastávka v boxoch na tejto trati trvá príliš dlho. Musíte dobehnúť veľkú stratu, ale súperi boli ku koncu stále veľmi rýchli. Max mal veľmi podobnú stratégiu, ale na konci mal oveľa lepšie pneumatiky,“ dodal Hamilton.

Ferrari zažilo dve dosť protichodné polovice víkendu. V tej prvej polovici kraľoval Lewis, ktorý vybojoval pole position do šprintu a následne šprint aj vyhral. Inžinieri pred kvalifikáciou vykonali zmeny a Leclerc sa vďaka nim priblížil. V nedeľných pretekoch už bol Monačan pomerne výrazne rýchlejší, aj keď mu chýbala časť predného krídla a podľa jeho inžiniera stratil „20 až 30 bodov prítlaku“.

Nejeden sa pozastavoval nad tým, ako je to vôbec možné, ale Hamilton nijak neskrýval, že toto Ferrari mu ani trochu nevoňalo. „Urobili sme niekoľko zmien, ktoré situáciu o dosť zhoršili. Charles niečo vyskúšal v Bahrajne, ja som to nevyskúšal, ale obaja sme sa vydali týmto smerom a bolo to strašné, takže niečo také už neurobíme,“ skonštatoval sedemnásobný majster sveta.

Súvisiace články

Diskusia