Tragédia Ferrari je dokonaná! Lewis Hamilton bol diskvalifikovaný z VC Číny

Posledný nech zhasne. Ferrari má za sebou absolútne tragikomický úvod sezóny. Po stratégoch, ktorí v Austrálii nechali pilotov na slikoch v austrálskom daždi, sa v Číne „blysli“ aj inžinieri Scuderie, ktorí nesprávne vypočítali základné formulové príklady. Monopost Charlesa Leclerca bol po pretekoch príliš ľahký a doska na monoposte Lewisa Hamiltona príliš opotrebovaná. Oboch komisári náležite diskvalifikovali.
Nedá sa to opísať inak, ako hotová katastrofa a neschopnosť. Deväť tímov to spočítalo správne, mali sme za sebou dokonca aj šprint, po ktorom sa uvoľnili pravidlá parc fermé, čo všetkým umožnilo znovu prepočítať hodnoty a uistiť sa, že splnia pravidlá. Ferrari to vypočítalo nesprávne a inžinieri boli navyše dosť ďaleko za požadovanými hodnotami.
„Doska pod podlahou sa ukázala byť hrubá 8,6 milimetra na ľavej strane a 8,5 milimetra na pravej strane. To je pod minimálnou hrúbkou 9 milimetrov, ktorú požaduje článok 3.5.9. technických pravidiel,“ stojí v rozhodnutí komisárov.
Rozhodcovia tak mali pomerne jednoduchú prácu. Ide o prehrešok proti technickým pravidlám, navyše rozdiel 0,4 a 0,5 milimetra nie je ani trochu malý. Nasledovať teda mohla len diskvalifikácia Lewisa Hamiltona z pretekov.
Veľakrát sa v podobných prípadoch objavujú otázky, či komisári nemôžu prižmúriť oko. Jednoduchá odpoveď znie, že nemôžu. Navyše, v tomto prípade bola odchýlka merania pomerne výrazná. Aj keď sa 0,4 a 0,5 milimetra zdá málo, minimálna požadovaná hrúbka dosky je 9 milimetrov, takže ide o dosť veľký rozdiel.
„Pri výsluchu potvrdil zástupca tímu, že merania sú správne a všetky požadované procedúry boli vykonané korektne. Tím taktiež uznal, že neexistujú žiadne poľahčujúce okolnosti a došlo k chybe na ich strane. Komisári rozhodli, že došlo k porušeniu článku 3.5.9. technických pravidiel a diskvalifikácia, ako štandardný trest za takéto previnenie, musí byť aplikovaná,“ stojí v rozhodnutí komisárov.
Výsledky VC Číny sa nám teda zmenili a toto je definitívne konečné poradie:

Preteky - VC Číny 2025






Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Naj. kolo | Body | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:30:55,026 | 56 | 1. | 1:35,520 | 25 | |
2. | McLaren | +9,748 | 56 | 3. | 1:35,454 | 18 | |
3. | Mercedes | +11,097 | 56 | 2. | 1:35,816 | 15 | |
4. | Red Bull | +16,656 | 56 | 4. | 1:35,488 | 12 | |
5. | Haas | +49,969 | 56 | 11. | 1:35,740 | 10 | |
6. | Mercedes | +53,748 | 56 | 8. | 1:36,046 | 8 | |
7. | Williams | +56,321 | 56 | 10. | 1:36,254 | 6 | |
8. | Haas | +1:01,303 | 56 | 17. | 1:36,363 | 4 | |
9. | Aston Martin | +1:10,204 | 56 | 14. | 1:36,044 | 2 | |
10. | Williams | +1:16,387 | 56 | 15. | 1:36,779 | 1 | |
11. | Racing Bulls | +1:18,875 | 56 | 7. | 1:35,868 | ||
12. | Red Bull | +1:21,147 | 56 | P. | 1:35,985 | ||
13. | Alpine | +1:28,401 | 56 | 18. | 1:36,424 | ||
14. | Stake | +1 kolo | 56 | 19. | 1:35,874 | ||
15. | Stake | +1 kolo | 56 | 12. | 1:37,275 | ||
16. | Racing Bulls | +1 kolo | 56 | 9. | 1:35,871 | ||
- | Aston Martin | nedokončil | 4 | 13. | 1:39,256 | ||
- | Ferrari | DSQ | 56 | 6. | 1:36,157 | ||
- | Ferrari | DSQ | 56 | 5. | 1:35,069 | ||
- | Alpine | DSQ | 56 | 16. | 1:36,425 |