logo F1online.skF1online.sk

Verstappen vyjadril podporu tímu: Tieto otázky počúvam stále, ale pre mňa sa nič nemení

Max Verstappen
© Getty Images / Red Bull Content Pool
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík23. 3. 2025

Max Verstappen má za sebou preteky plné zmiešaných emócií. Jeho Red Bull bol s plnou nádržou v úvode pretekov v podstate stratený a na Ferrari pred sebou strácal pol sekundy na kolo, v druhej polovici veľkej ceny však postupne naberal tempo a napokon si uchmatol aspoň štvrté miesto. Aj keď to pre Maxa Verstappena nie je dostatočne kvalitný výsledok, po skončení pretekov sa pred novinármi tváril absolútne uvoľnene.

Holandský pretekár v piatok tvrdil, že monopost RB21 je až štvrtý najrýchlejší na štartovom rošte, čo sa v úvode nedeľných pretekov aj potvrdzovalo. V závere však Red Bull akoby šibnutím čarovného prútika ožil a Max sa vrátil do pretekov. Zostáva však záhadou, ako je to možné.

Verstappen po pretekoch povedal, že to nemuselo nevyhnutne spôsobiť menej paliva v nádrži. Zatiaľ nevedno, či sa to dá zmeniť nastavením monopostu, ale zo slov Verstappena vyplýva, že to boli skôr pneumatiky. „Nie je to tak, že by sa mi zlepšilo vyváženie, jednoducho som odrazu mal viac priľnavosti z pneumatík. Nemal som lepší balans, ten zostal rovnaký, ale viac gripu,“ skonštatoval Max pre televíziu Sky Sports.

„Časy na kolo pre nás vyzerali o niečo sľubnejšie a v kokpite to tiež bola väčšia zábava. Samozrejme, prvá polovica pretekov bola pomerne náročná, ale usadili sme sa a pokračovali vlastným tempom, kým v šprinte som na to od úvodu viac tlačil a snažil som sa udržať vpredu, ale v dôsledku toho mi odišli pneumatiky,“ pokračoval Verstappen.

„Pokračoval som vlastným tempom a gumy boli naďalej v slušnom stave, aj keď to asi nie je spôsob, akým sa v pretekoch chceme prezentovať. Rád by som sa držal vpredu a bojoval. Máme toho mnoho na analýzu, ale aspoň druhý stint bol oveľa pozitívnejší a sľubnejší. Dúfam, že si z toho do Japonska odnesieme nejaké poučenia,“ dodal s nádejou Max.

Otázka však je, do akej miery sa tím dokáže zlepšiť prostou zmenou nastavenia. Možno leží riešenie v mechanike monopostu, ale tiež nemusí. Potrvá nejaký čas, kým tímy začnú s nasadzovaním väčších balíkov vylepšení. McLaren má medzitým na čele, zdá sa, nemalý náskok.

„Ťažko povedať, keď neviete, kde nájsť zlepšenie, alebo ako ho nájsť,“ odpovedal Verstappen na otázku, či riešenie aktuálnej situácie bude záležitosťou drobných krôčikov. „Povedal by som, že posledný stint nám aspoň ponúkol o niečo jasnejší obraz. Preskúmame dáta a uvidíme. Máme pred sebou desať dní, takže dúfajme, že sa naučíme o niečo viac a o dva týždne budeme o niečo konkurencieschopnejší.“

Ten v závere vyjadril plnú podporu Red Bullu. Keď dostal trochu ľstivú otázku o tom, „koľko času dáva tímu, ak bude toto auto naďalej náročné“, len pokrútil hlavou. „Počúvam to neustále, ale pre mňa sa nič nemení. V skutočnosti som veľmi uvoľnený a pozitívne naladený. Užívam si to a keď nasadnem do auta, snažím sa zo seba vydať maximum. Nemyslím na nič iné, pretože sa cítim dobre v kokpite i mimo neho. Na tom predsa najviac záleží,“ odkázal Verstappen.

Súvisiace články

Diskusia