logo F1online.sk

Tesný stred poľa komplikuje McLarenu šancu zaútočiť na tretie miesto

Lando Norris
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl11. 12. 2020

Pre McLaren je posledné podujatie ročníka mimoriadne dôležité. Britský tím sa v Pohári konštruktérov nachádza na štvrtom mieste s 10-bodovým mankom na tretí Racing Point a 12-bodovým náskokom na piaty Renault. Piatkové tréningy sľubujú tesnú bitku v strede poľa, čo vzbudzuje v McLarene miernu nervozitu. V tak tesnom strede poľa bude ťažké dohnať stratu na tretí Racing Point…

McLaren má navyše oproti obom rivalom v Pohári konštruktérov nevýhodu – v prípade rovnosti bodov bude na tom horšie než Racing Point i Renault z dôvodu nižšieho počtu pódií, resp. najvyšších umiestnení. Na druhej strane, Sergio Pérez odštartuje pre výmenu pohonnej jednotky až z konca roštu, čiže ak McLareny zvládnu kvalifikáciu, budú na štarte ďaleko pred ním.

Lando Norris dnes absolvoval 57 kôl, v FP1 bol trinásty, v FP2 poskočil vyššie a skončil na nádejnej piatej priečke. Piatkové výsledky však žiadne body neprinášajú. Lando piate miesto nepreceňuje. Veď v druhom tréningu ho od dvanásteho Carlosa Sainza delilo len 0,178 sekundy! Odstupy v strede poľa sú minimálne. „Piate miesto dnes nie je dôvodom na radosť. Je to skôr dobrá motivácia, aby sme sa zajtra ešte zlepšili. Je skvelé, keď sú medzi autami také malé rozdiely ako dnes. Na druhej strane, pri tesných odstupoch je to pre nás vždy o niečo ťažšie,“ povedal Lando Norris.

V sobotu nás zrejme čaká veľká bitka o miestenky v Q3. McLaren sa tam určite bude chcieť dostať, na druhej strane, pred rokom to v pretekoch mali lepšie jazdci, ktorí štartovali z jedenásteho miesta nižšie. Na prvý stint mohli obuť tvrdšie zmesi, kým tí z konca top10 sa po prvom krátkom stinte na mäkkej zmesi prepadli do premávky. Je teda otázne, či nebude v Abú Zabí lepšie štartovať povedzme z jedenásteho a dvanásteho miesta, než napríklad z ôsmeho a deviateho. „Myslím si, že po piatku už nie je v aute veľký priestor na zlepšenie. Vyťažili sme z neho takmer všetko. Nie je možné cez noc úplne prekopať monopost. Určite však prídeme s malými zlepšeniami a môžeme len veriť, že ostatné tímy neprídu s výraznejším progresom než my. V každom prípade, sme plne pripravení na tento víkend,“ doplnil mladý Brit.

Carlos Sainz v piatok odjazdil 58 kôl. V FP1 obsadil jedenástu priečku, v FP2 bol dvanásty. S monopostom bol pomerne spokojný, necítil sa však dobre na mäkkých pneumatikách. „Naše auto je bežne práveže úplne odlišné. Je lepšie s mäkkými pneumatikami a nízkym množstvom paliva. Dnes sme však na mäkkých zmesiach boli veľmi pomalí a nedokázali sme z nich vyťažiť výkon. Musíme to vyriešiť aj pre kvalifikáciu, ktorá je v Abú Zabí veľmi dôležitá,“ povedal Carlos Sainz, ktorý však nebol po piatku vyslovene nespokojný.

„Celkový pocit z auta bol okamžite dobrý. Začali sme určite lepšie než pred týždňom na druhom bahrajnskom podujatí. Podmienky a správanie pneumatík sú trochu iné než sme očakávali,“ hovorí Španiel.

Pre Carlosa Sainza to bude posledná kvalifikácia vo farbách McLarenu. „Môžeme mať dobrú kvalifikáciu. Dnes sme totiž ešte z auta nedostali maximum. Ak do soboty vyriešime problémy s rýchlosťou na mäkkých pneumatikách a dáme dokopy dobré kolá, budeme okamžite pôsobiť lepšie než v piatok,“ doplnil španielsky pretekár, ktorý bude od budúcej sezóny jazdiť vo farbách Ferrari.  

Stred poľa je veľmi tesný, avšak Sergio Pérez odštartuje pre výmenu motora až z konca roštu. V McLarene však určite nemôžu Péreza podceniť, pretože pri jeho schopnosti šetriť pneumatiky môže aj pri štarte z konca roštu patriť k adeptom na body. „Máme za sebou vydarený piatok. Pracovali sme aj na aerodynamických častiach už pre budúcoročné auto. Venovali sme sa aj pochopeniu pneumatík, zmes C5 je vždy zaujímavá. V druhom tréningu sme oproti prvému urobili progres a zdá sa, že v našom aute je potenciál. Nie je však ľahké tento potenciál odomknúť. Dnes budeme analyzovať dáta, aby sme boli čo najlepšie pripravení na kvalifikáciu i preteky,“ vyhlásil pretekový riaditeľ Andrea Stella.