Hamiltonovi nesadli zmeny na monoposte: Auto je odrazu ako na hrane noža

Uvoľnenie pravidiel parc fermé po šprintových pretekoch predstavuje pre tímy príležitosť vyladiť svoje monoposty, ale niekedy to celkom nevyjde a inžinieri nastavenia skôr rozladia. To sa v sobotu stalo Lewisovi Hamiltonovi, ktorý sa po šprintovej pole position musel uspokojiť len s piatou priečkou.
Prvá polovica víkendu v Šanghaji patrila Hamiltonovi, ktorý šprintovú pole position premenil na prvé šprintové víťazstvo Scuderie. Nadviazať na tento úspech však nedokázal a na držiteľa riadnej pole position Oscara Piastriho stratil takmer tri desatiny sekundy.
“Prirodzene, začínali sme plní optimizmu. Na monoposte sme však urobili pár drobných zmien, ktoré ho posunuli na hranu noža,” prezradil Lewis Hamilton, ktorý vraj chcel s inžiniermi len “odstrániť niektoré problémy, ktoré sme mali s autom”. “Myslím, že aj vietor trochu zosilnel, takže v aute sa jazdilo ťažšie. Poskladať dobré kolá bolo náročnejšie.”
Ferrari SF-25 bolo zrazu dosť nervózne. “Na konci som nezajazdil najčistejšie kolo a mali sme byť o dve alebo aspoň o jednu desatinku vyššie. Nie sme teda až tak ďaleko, ale nie je to ideálne,” povzdychol si piaty muž kvalifikácie, ktorému by však jedna desatina nestačila na lepší výsledok. Na druhej strane dve desatiny by ho posunuli na tretie miesto.
Čo momentálne monopostu chýba? “Nič konkrétne. Chcete mať pod sebou dobre vyvážené auto, no monopost má momentálne iný balans v jednej zákrute a iný v nasledujúcej. Chcete auto, ktoré má podobný balans všade.”
“Ako som povedal, spravili sme nejaké zmeny a zrazu to v rýchlych sekciách bolo s balansom už príliš. Chcete skrátka monopost, na ktorý sa môžete spoľahnúť, keď na to útočíte v zákrutách. Auto, pri ktorom viete, že vás podrží, nezablokuje kolesá, nebude pokračovať rovno a neustrelí po pretáčavom šmyku. Keď je auto nepredvídateľné, nemáte žiadnu nádej,” povzdychol si sedemnásobný šampión, ktorého môže tešiť aspoň to, že opäť vyhral interný súboj s Charlesom Leclercom.
Hamiltonovi v šprinte s manažmentom pneumatík výrazne pomohla jazda na čele balíka. V nedeľu však bude mať takúto výhodu Oscar Piastri, zatiaľ čo Ferrari sa bude musieť dostať dopredu až z tretieho radu.
Môže Ferrari ukázať rovnakú rýchlosť v nedeľu, akú ukázalo v šprinte? “Dúfam v to, naozaj v to dúfam. Spravili sme pár zmien, aby sme vylepšili náš výkon v pretekoch, no v jednom kole to bolo určite náročnejšie. Zajtra to bude zaujímavé.”
“Pretekať na tejto trati je skvelé. Nie je to okruh, kde by bola len jedna stopa, čo je pozitívne. Aj dnes ráno sme však videli, že ľudia mali problém nasledovať iné auto. Kľúčové bude, ako a kedy využijete svoje pneumatiky. Som v celkom inej pozícii, ale pred nedeľou som plný optimizmu,” prezradil rodák zo Stevenage. “Chcel by som dobre odštartovať a preskočiť aspoň jedno auto, potom pomaly získavať. Dnes pripravíme plán, ako vyhrať, a pokúsime sa ho pretaviť do reality.”