Moje chyby a trápenie s autom, pomenoval Norris príčiny neúspechu

Trhliny v sile McLarenu? Landovi Norrisovi vôbec nevyšla šprintová kvalifikácia, v ktorej obsadil až šieste miesto. Neočakávaný prepad sa dá pripísať jazdeckým zaváhaniam, podľa lídra šampionátu sa však ukázali aj ťažkosti súčasného monopostu.
Ak sa po testoch v Bahrajne spomínalo, že slabinou MCL39 môže byť zadná časť, náchylnejšia napríklad na nárazový vietor, v Šanghaji sa tieto slová zatiaľ naplno potvrdzujú. Vo Wokingu nemusia biť na poplach, veď Oscar Piastri bol na dosah pole position, a aj Norrisovo kolo bolo po chybu pred záverečnou vlásenkou veľmi dobré.
„Urobil som tam chybu, keď som zablokoval predné kolesá,“ povzdychol si líder šampionátu, ktorý posledný pokus ani nedokončil a rovno zamieril do boxov. Po suverénnom Melbourne sa musel uspokojiť so šiestou priečkou.
„Dnes sme sa viac trápili s autom, nemali sme takú rýchlosť. Ťažkosti, s ktorými zápasíme, sa prejavili oveľa výraznejšie. K tomu tam bolo príliš veľa chýb, to si musím priznať. Aj monopost bol však náročný na riadenie,“ pokračoval Lando Norris.
O tom, že nie všetko je v Číne zatiaľ také jednoznačné ako v Austrálii, sme sa presvedčili pri viacerých Landových pokusoch – prvý v SQ1 mu skompromitovalo zaváhanie v prvej pomalej sekcii, a obe kolá v SQ3 boli poznačené chybami v treťom sektore. Na palubných záberoch bolo viackrát vidno, ako bojuje s autom, pričom trať označil za nevyspytateľnú.
„Bojujeme s blokovaním predných kolies a v poslednej zákrute so zadným nárazovým vetrom,“ vyhlásil Lando Norris, ktorý však môže spolu s tímom vnímať dnešok aj ako dobrý výkričník pred skutočne podstatnými časťami víkendu. Ak McLareny dokázali v priebehu SQ2 v jednotlivých sektoroch drviť konkurenciu, určite to dokážu aj napriek ťažkostiam poskladať aj v oveľa dôležitejšej sobotnej kvalifikácii.
„Je to tu podobné ako v Bahrajne, kde bolo tiež veterno. Pokiaľ veje silnejší vietor, začíname sa trápiť a auto sa ťažšie riadi,“ uzavrel britský pilot.