Leclerc vysvetlil vysielačku s inžinierom a odhalil, kde sa vzala voda v kokpite

Ferrari v nedeľu opäť pobavilo celý svet Formuly 1, keď vo vysielačke medzi Charlesom Leclercom a jeho inžinierom Bryanom Bozzim zaznela ďalšia z vtipných slovných výmien. Odkiaľ sa však vzala voda, ktorú mal Monačan v kokpite, a čo myslel svojou hláškou o “knihe múdrostí”? To prezradil novinárom vo štvrtok v Šanghaji.
Charles Leclerc uprostred Veľkej ceny Austrálie hlásil potenciálny problém. V kokpite mal vraj množstvo vody — celá jeho sedačka bola pod vodou. Inžiniera sa preto spýtal, či si na dátach všimli nejaký únik, no Bozzi odvetil prosto v snahe vysvetliť mu, o čo zrejme ide: “Tak to musí byť voda.” Leclerc zareagoval slovami, že takúto poznámku by bolo treba zaradiť do knihy múdrostí.
“Bol to taký interný vtip,” zasmial sa Charles Leclerc v Šanghaji. “Samozrejme, nikto zvonku to nemohol pochopiť. Je to niečo medzi mnou a mojím inžinierom. Pochopili sme, odkiaľ to pochádzalo. Tá voda pochádzala z nápoja. Nemal som teda žiaden nápoj a bol som mokrý, ale to je v poriadku.”
Našťastie, v nedeľu nebolo tak horúco, aby Leclerca trápil nedostatok vody na pitie. Oveľa viac ho musela mrzieť nedostatočná rýchlosť monopostu. Vzhľadom na to Scuderiu vôbec neteší ani zisk ôsmeho a desiateho miesta — ambície talianskej stajne sú niekde celkom inde.
“Určite to nie je žiadna útecha, ak štartujete na siedmom a ôsmom mieste a do cieľa dorazíte na siedmom a desiatom, alebo siedmom a deviatom. Obaja sme boli z výsledku sklamaní, pretože sme chceli bojovať o pódium alebo o víťazstvo,” skonštatoval Leclerc. “Nemám z tejto situácie o nič lepší pocit, len som chcel vyhrať. Iba na tom záleží. Želám si, aby sme obaja bojovali o víťazstvá.”
Čo Scuderiu tak spomalilo? Už v Austrálii sa piloti vyjadrili, že museli prijať nejaké kompromisy, ale nikto nechcel prezradiť viac. Špekulovalo sa o rôznych veciach — Ferrari sa mohlo rozhodnúť staviť na nastavenie do vody, prípadne sa bálo nadmerného opotrebovania dosky podlahy a následnej diskvalifikácie.
“Samozrejme, máme pár nápadov, kde sa to vzalo,” hovorí o strate svojho monopostu. “Nebudem príliš zachádzať do podrobností, ale tieto autá sú naďalej veľmi citlivé aj na tie najmenšie zmeny. Tie môžu mať veľký vplyv na to, aký máte z auta pocit a aký podá výkon. Niekedy nemáte na výber, len to urobiť, a my sme to spravili. Uvidíme, ako to pôjde.”
“Nemyslím si, že do budúcna to bude predstavovať naše obmedzenie, ale na okruhoch, akým je Melbourne, budeme musieť pochopiť a očakávať, či sa takéto problémy objavia aj v priebehu roka,” prízvukuje Leclerc, ktorý si podľa vlastných slov nemyslí, že Ferrari je na úrovni McLarenu, ale “o krok pozadu”. Na druhej strane však na tom nie je ani tak zle, “ako sme ukázali počas prvého víkendu”.