Hamilton nerozumie, prečo sa tak rieši jeho vysielačka: O Verstappenovi nenapíšete

Lewis Hamilton je pod veľkým drobnohľadom verejnosti. Po víkende v Austrálii sa komplexne rozoberali nielen jeho výkony na trati, ale aj jeho komunikácia vo vysielačke, voči ktorej mali mnohí výčitky. Sedemnásobný majster sveta ich však nechápe a pripomína, že Verstappenove výbuchy sú ďaleko horšie a napriek tomu zostávajú nepovšimnuté.
Posledný víkend Scuderii nevyšiel podľa predstáv. Ukázalo sa, že monopost nemá dostatočnú rýchlosť, aby potrápil McLareny, a navyše sa objavili staré známe problémy so stratégiou a komunikáciou. Podľa niektorých bol toho súčasťou aj samotný Lewis Hamilton.
Karuna Čandhoka napríklad zaujalo, že raz Hamilton od inžiniera nechcel žiadne informácie — napríklad o slávnom tlačidle K1 —, no po pretekoch sa posťažoval na to, že ho tím dostatočne neinformoval — tentoraz však ohľadom počasia. Lewis Hamilton a Riccardo Adami sa skrátka musia synchronizovať a ujasniť si, aké informácie treba posúvať jazdcovi, a ktoré nie, skonštatoval Čandhok.
Tŕňom v oku pre Hamiltonových kritikov však boli aj jeho opakované odpovede: “Nechajte to na mne.” Lewis Hamilton vo štvrtok v Číne uviedol, že v médiách sa z toho robilo zbytočné haló a nerozumie, prečo je okolo toho toľko negativity. “Prirodzene, všetci preháňali. Doslova to bola len rozhovor dvoch strán.”
“Bol som veľmi milý v tom, ako som to navrhol. Povedal som: Prosím, nechajte to na mne. Nehovoril som: Vyser si oko. Nenadával som. V tých chvíľach som sa už dosť trápil s autom a potreboval som sa plne koncentrovať na pár vecí,” pustil sa do vysvetľovania pilot Ferrari. “Spoznávame sa. V minulosti boli pod ním dvaja majstri sveta, a medzi nami nie sú žiadne problémy.”
Merajú formulové médiá dvojakým metrom? Hamilton sa domnieva, že Maxovi Verstappenovi sa oveľa skôr prepáčia jeho výbuchy a vulgarizmy, ktoré si neraz musel vypočuť Gianpiero Lambiase.
“Vypočujte si vysielačkovú komunikáciu ostatných a ich inžinierov, je omnoho horšia,” zdôraznil Hamilton. “Nikdy nenapíšete o tých rozhovoroch, ktoré za posledné roky viedol Max so svojím inžinierom a aké urážky si ten chudák musel vypočuť, ale v mojom prípade napíšete aj o tej najmenšej debate.”
“V konečnom dôsledku sa len spoznávame. Potom som mu povedal: ‘Bratku, tieto informácie nepotrebujem, ale ak mi ich chceš posunúť, na tomto úseku by som to privítal. Na týchto miestach sa v aute cítim tak a tak, v tejto chvíli také informácie potrebujem a v tejto zas nie.’ To je celé. Nemáme žiadne problémy, všetko vyriešime s úsmevom a ideme ďalej,” prezradil, ako rýchlo sa urovnal tento “problém”.
Na rozdiel od Hamiltona vie byť Verstappen vo svojej vysielačke oveľa vulgárnejší. Môžeme si spomenúť napríklad na minuloročné preteky v Maďarsku, kde Holanďana napálila stratégia a Lambiase sa mu snažil dávať ďalšie pokyny.
“Je ohromujúce, ako sme sa nechali undercutnúť a totálne mi doje*** preteky!” vyhlásil v 41. kole pretekov Max Verstappen a o pár kôl neskôr svoju reakciu ešte vystupňoval: “Nezačínaj s tými ch*jovinami! To vy ste mi dali túto *** stratégiu, OK? Ja sa snažím zachrániť, čo sa ešte dá.”
Podľa Hamiltona sa s Adamim čoskoro dostanú na jednu vlnu. “Každý pilot vyžaduje iné informácie. Napríklad George má rád množstvo informácií, alebo aspoň zvykol, keď som s ním pretekal. Ja nepotrebujem ani nechcem mať toľko dát. Niekedy to môže byť zaťažujúce a zahlcujúce.”