logo F1online.skF1online.sk

Sainza zaskočilo správanie auta v Austrálii: Také čosi si v Bahrajne nevyskúšate

Carlos Sainz, zničený monopost
© Martin Trenkler
Milan Kubala
Milan Kubala20. 3. 2025

Zatiaľ čo Alex Albon vybojoval pre Williams krásne piate miesto, Carlos Sainz sa na preteky díval už len z boxového múrika. Počas výjazdu safety caru stratil kontrolu nad svojím autom a havaroval, čo pripisuje nepredvídateľnému správaniu pohonného ústrojenstva. Uvedomuje si, že to nebola jeho chyba a že nemal kedy tento nedostatok odstrániť.

Na mokrom a klzkom okruhu sa v nedeľu popálili mnohí. Okrem viacerých nováčikov aj takí starí harcovníci ako Fernando Alonso a Carlos Sainz. Druhý menovaný sa dokonca musel červenať po nehode za bezpečnostným vozidlom.

“Ako ste mohli vidieť, po pretekoch som bol sklamaný, no veľmi rýchlo po tom, čo som otvoril notebook a trochu si prešiel, čo sa vlastne stalo, som si spravil záver o tom, ako to celé prebehlo a čo sa udialo,” povedal vo štvrtok pred VC Číny Carlos Sainz.

Dáta ukázali, že to nebola jeho vina. “Len sa ukázalo, ako rýchlo sa v tomto športe môže dobrý víkend premeniť na zlý. Keď neviete o tých posledných 1-5 percentách na monoposte F1, v 99 percentách prípadov vám to neublíži. Keď sa však objaví takáto súhra okolností a ocitnete sa v situácii ako ja v Austrálii za bezpečnostným vozidlom, ukáže sa, že vám niekedy môžu ublížiť aj tieto detaily. Je toho veľa, z čoho sa musíme poučiť. Vytvoríme si plán, ako sa zlepšiť.”

Sainz po svojej nehode konštatoval, že dostal veľký “kopanec” od pohonnej jednotky. Náhly nárast otáčok motora ho zaskočil, keďže po rokoch vo Ferrari bol zvyknutý na iné správanie pohonnej jednotky než od motora a prevodovky z dielne Mercedesu.

Len na predsezónnych testoch nemal možnosť stopercentne si ju preveriť. “Nemôžete byť na seba takí tvrdí, pretože to chce čas. Potrebujete takéto momenty, aby ste sa z nich mohli poučiť. Ako však takúto situáciu otestujem v Bahrajne?”

“Nikdy sa tam neocitnete na mokrej trati s chladnými pneumatikami a v režime bezpečnostného vozidla,” vysvetľuje Sainz. “Ako si v Bahrajne môžete privodiť takúto situáciu a poučiť sa z nej: ‘Hej, pri radení smerom nahor mi niečo celkom nevyhovuje a v Austrálii by ma to mohlo zaskočiť.’ Presne to sa stalo.”

“Pri spätnom pohľade rozmýšľam, ako som tomu mohol zabrániť? Viete toho spraviť len veľmi málo, aby ste si zažili niečo také. Potrebujete nejaké prechodné obdobie pretekov, keď sa budete intenzívne učiť. Takéto veci sa môžu stať. Môžete si byť istí, že sa z nich poučíte a budete si nechávať rezervu, možno na seba nebudete takí prísni, pretože sa stále len učíte,” doplnil Španiel, ktorého pre zmenu v Číne čaká slnečný víkend bez dažďa. Na druhej strane však bude mať na prípravu len jediný tréning; pred nami je šprintový víkend.

Súvisiace články

Diskusia