logo F1online.skF1online.sk

Hamilton bol podľa Brundla nespravodlivý k inžinierovi: Dával mu len relevantné informácie

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík18. 3. 2025

Lewis Hamilton má za sebou nevýraznú premiéru vo Ferrari. Jeho výkon na Veľkej cene Austrálie nepriniesol nič, čo by sme mohli vypichnúť. Sedemnásobný šampión si zvyká na nové prostredie a zdalo sa, že v Albert Parku ho nedostal do pohody ani jeho inžinier Riccardo Adami. Ten však podľa Martina Brundla odviedol dobrú prácu.

Nielen Hamilton, ale aj Charles Leclerc sa dostal do niekoľkých prestreliek so svojím mužom na boxovom múre. Bola to len pomyselná čerešnička na torte veľmi nevýrazného a celkovo rozháraného výkonu Ferrari. Tento tím zaznamenal dva najrýchlejšie pit stopy austrálskeho víkendu, ale to bolo asi jediné, čo sa chlapcom v červenom podarilo.

Ferrari nemalo formu v kvalifikačnom ani pretekovom tempe, na suchu ani na vode, nezvolilo správnu stratégiu, inžinieri nekomunikovali so svojimi jazdcami na požadovanej úrovni a výsledok je dokonalým svedectvom veľmi nevýrazného výkonu celého tímu. Je tu však ešte jeden rozmer.

„Napriek množstvu spokojných slov a dôvodov, prečo sa musel učiť nové ovládanie na volante, začiatok kariéry Lewisa Hamiltona bol sklamaním vo všetkých ohľadoch,“ napísal vo svojom stĺpčeku bývalý pilot a dnes komentátor Martin Brundle.

„Štartoval z ôsmeho miesta za svojím tímovým kolegom Charlesom Leclercom, stratil v prvej zákrute, hádam celú večnosť prenasledoval Alexa Albona a potom ho v poslednom kole predbehol v deviatej zákrute Oscar Piastri, ktorý mal fantastickú stíhaciu jazdu a prisúdil Lewisovi bod za desiate miesto,“ zhodnotil Brundle prvé preteky vo Ferrari v podaní sedemnásobného majstra sveta.

Hamilton nebol minulý víkend v najlepšej forme. Nové auto, nový motor, nový tím, nový inžinier, všetko je pre neho nové. Je to však dôvod, aby podal taký výkon? Podmienky boli náročné a Lewis sa neraz posťažoval na spôsob, akým s ním komunikoval jeho inžinier. Je to však výkonnostný aspekt, ktorý by odôvodnil takýto výsledok?

„Nechápem, prečo bol Lewis taký nervózny na svojho inžiniera Riccarda Adamiho. Podľa mňa sa mu len snažil posunúť relevantné a nápomocné informácie,“ myslí si Brundle.

Austrália bola pre Ferrari katastrofou. Po pozitívnom piatku tím neurobil v sobotu potrebný výkonnostný posun. Sobota a nedeľa priniesli sklamanie a monopost SF-25 bol v kvalifikačnom i pretekovom tempe štvrtý najrýchlejší za McLarenom, Red Bullom a Mercedesom. Stratégovia sa následne snažili kompenzovať stratu príliš riskantnými rozhodnutiami. „Ferrari sa všetko rozsypalo, keď sa rozhodli riskovať na mokrej trati a obaja jazdci prišli o množstvo pozícií na trati,“ dodal Brundle.

Súvisiace články

Diskusia