logo F1online.skF1online.sk

Wolffa neodradila strata na McLaren, túto sezónu neodpisuje

George Russell
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík17. 3. 2025

Aj keď nie je múdre vynášať súdy nad osudom sezóny 2025, počiatočné dáta naznačujú, že jeden tím má v úvode ročníka nezanedbateľný náskok. Max Verstappen bol v podstate jediný, kto v Austrálii dokázal aspoň čiastočne držať krok s McLarenmi. Nezdá sa však, že by tieto skutočnosti odradili súperov a tí pokračujú v tohtoročnom vývoji.

Mercedes vstúpil do nového ročníka v pozícii nenápadnej, ale nezanedbateľnej sily. Nikto nepochyboval, že tento tím bude naďalej patriť do najlepšej štvorky, ale aké budú jeho skutočné vyhliadky? Nuž, Austrália priniesla viacero pozitív, aj keď Kimimu Antonellimu premiérová kvalifikácia vôbec nevyšla.

Tretie a štvrté miesto je pekný výsledok. Mercedes sa však svojím tempom nemohol vyrovnať McLarenu, najmä v neskoršej fáze jednotlivých stintov potvrdzoval monopost MCL39 svoju prevahu, čo nie je fantastická vyhliadka pred zvyškom sezóny, ktorá bola propagovaná ako potenciálne najlepšia za dlhé roky. Konkurentov McLarenu to však očividne neodrádza.

„Je to veľký a pôsobivý rozostup,“ povedal novinárom v Melbourne šéf Mercedesu Toto Wolff. „Pripomína nám to minulé roky, keď ste sa pri pohľade na stratu chceli skryť, ale nikdy sa nesmiete vzdávať.“

„Máme za sebou len prvý víkend, obsadili sme tretie a štvrté miesto a podľa zásluh nám patrilo štvrté a piate, preto nemôžete zložiť nohu z plynu. Musíme zanalyzovať, čo môžeme urobiť, aby sme lepšie manažovali pneumatiky. Viete, nechýba nám dvadsať bodov prítlaku. Je za tým mechanická stránka. Nič sa nemení na tom, ako pristupujeme k roku 2026 v porovnaní s touto sezónou. Musíte si zachovať chladnú hlavu a pokračovať na svojej trajektórii,“ vysvetlil Wolff.

Rakúšan je v otázke prevahy McLarenu v zhode so svojím pilotom Georgeom Russellom. Obaja tvrdia, že výhoda lídra spočíva v práci s pneumatikami, nie v aerodynamike alebo niečom podobnom. „Priali by sme si, aby sme sa zapojili do boja s McLarenmi a Maxom,“ povedal Wolff. „Strácame v snahe udržať pneumatiky v optimálnom okne.“

„Oni to dokážu lepšie a vedia ich lepšie zahriať. Nám gumy degradujú, pretože sa skrátka prehrievajú. Preto hovorím, že by som bol rád, keby sme k nim boli bližšie, ale taká je jednoducho realita,“ dodal Wolff.

Mercedesu a všetkým súperom sa veľmi zišiel pohľad na McLaren minulý víkend. Všetkým umožnil lepšie pochopiť, v čom spočívajú silné stránky monopostu MCL39. Pomerne veľkú pozornosť si užívali brzdy papájového tímu. Ktovie, možno už konkurencia našla niečo, čo sa dá ľahko napodobniť.

„Ak sa pozriete na naše skutočné tempo, tak podľa mňa by náš reálny výsledok mohol byť štvrté a piate miesto, čo je podľa mňa solídny prvý víkend,“ povedal Wolff.

„Keď sa na to však pozeráte ako na poloprázdny pohár, musíte povedať, že McLaren má veľmi dobré tempo. Musíme porozumieť, ako dokážu manažovať pneumatiky a dostať z nich výkonnosť; musíme sa zlepšiť. Ak chceme vďaka nášmu tempu bojovať o víťazstvá a tituly, určite musíme niečo nájsť,“ dodal šéf Mercedesu.

Súvisiace články

Diskusia