Ferrari si po problémoch s Hamiltonom uvedomuje: Potrebujeme lepšiu komunikáciu

Ferrari v posledných rokoch vyriešilo viacero svojich slabín. Ako však ukázala Veľká cena Austrálie, stále má čo zlepšovať. Šéf tímu Frédéric Vasseur si uvedomuje, že jazdci so svojimi inžiniermi budú musieť popracovať na vzájomnej komunikácii.
Nepresnosti vo vysielačke či z pohľadu fanúšika úsmevné slovné výmeny medzi jazdcom a boxovým múrikom sa objavili aj v nedeľu. Na Hamiltonovej strane garáže to bolo najmä o tom, že inžinier Riccardo Adami mu neustále posúval informácie, o ktoré ho nežiadal, no keď ho mal informovať o počasí, komunikácia zlyhala.
14. kolo
Adami: Keď budeš blízko, môžeš použiť [tlačidlo] K1.
Hamilton: Prosím, nechaj to na mne.
Adami: K1 máš k dispozícii.
Hamilton: Áno, ja viem, prosím, nechaj to na mne.
28. kolo
Adami: Pred deviatou zákrutou vynechaj DRS. Navrhujem preradiť nahor a potom DRS.
Hamilton: Áno, ja viem. Nechaj to na mne. Toto auto spoznávam za pochodu, len to DRS nechaj na mne. Nie je to problém.
31. kolo
Adami: Pokús sa držať K1, len v rámci tréningu. Viem, že je to náročné.
Hamilton: Nie som dostatočne blízko. Nie som dosť blízko. Keď budem blízko, tak to spravím.
47. kolo
Adami: Na tomto úseku je najviac vody. Si na čele pretekov.
Hamilton: Áno, je to veľmi klzké v tomto daždi. Prší ešte hustejšie.
49. kolo
Hamilton: Myslel som si, že si povedal, že nebude pršať. Nechali sme si ujsť veľkú príležitosť. Na ktorej som pozícii, opäť na deviatej?
Adami: Deviaty.
Hamilton: ***!
Lewis Hamilton po pretekoch priznal, že bol naklonený rozhodnutiu zostať na trati dlhšie a pokúsiť sa prečkať túto prehánku. Jeho názor bol však postavený na nekompletných informáciách. Inžinier mu zabudol povedať, že dažďa bude viac. Neskorá zastávka v boxoch — už počas neutrálnej fázy — ho stála množstvo pozícií.
“Myslím si, že Riccardo odviedol vskutku dobrú prácu,” povedal na margo problémov s komunikáciou Lewis Hamilton. “Myslím, že sa postupne viac a viac spoznávame. Potom si všetko prezrieme, prejdeme si všetky komentáre, čo som ja povedal, a zas naopak.”
“Vo všeobecnosti nie som z tých, ktorí by chceli počas pretekov veľa informácií, pokiaľ ich nepotrebujem alebo o ne nepožiadam. On však dnes podal svoj najlepší výkon, smerom do budúcna budeme napredovať,” nepochybuje sedemnásobný šampión.
S Hamiltonom súhlasí aj šéf tímu Frédéric Vasseur, ktorý počúval jeho komunikáciu s inžinierom priamo z boxového múrika. “Potrebujeme nájsť lepší štýl komunikácie medzi autom a boxovým múrikom,” pritakáva. “Ale poučíme sa z toho, toto nie je problém.”
Lewis Hamilton a Riccardo Adami majú za sebou len prvú veľkú cenu, takže sa nemôžeme čudovať, že to občas zaškrípe. Kým sa dostanú na takú úroveň “čítania myšlienok” toho druhého ako s Peterom Bonningtonom, s ktorým v Mercedese strávil viac ako desať rokov, bude to chvíľu trvať.
Nedeľa mohla dopadnúť aj horšie, hoci nie oveľa. Hamilton prišiel v závere o deviate miesto, keď ho predbehol Oscar Piastri. “Som vďačný za to, že som to zvládol a že si niečo odnášame, aspoň ten jeden bod. Dnes som nevyšiel z trate ani som sa neroztočil, ale určite nám chýbala rýchlosť.”
“Verím, že auto má viac výkonu, než sa nám tento víkend z neho podarilo vyžmýkať. V pretekoch sme mali výkonu ešte menej, ale to je všetko o nastaveniach. Tento víkend som sa toho veľa naučil, môžeme si z neho veľa odniesť. Pred nasledujúcim týždňom urobím nejaké zmeny a uvidíme, ako to pôjde. Dnešok bol však takým rýchlokurzom jazdy s Ferrari v daždi,” pousmial sa.