Mercedes požiadal o preskúmanie rozhodnutia, komisári napokon Antonellimu zrušili trest

Andrea Kimi Antonelli vo svojich debutových pretekoch vo Formule 1 nakoniec získa štvrtú priečku. Mercedes uspel so svojou žiadosťou o preskúmanie rozhodnutia a komisári rozhodli, že päťsekundová penalizácia pre mladého Taliana nebola spravodlivá.
O päťsekundovom treste pre Kimiho Antonelliho za nebezpečné vypustenie sme sa dozvedeli v poslednom kole pretekov, keď už bol pred Alexom Albonom. Nemal však vypracovaný dostatočný náskok na to, aby pred ním zostal aj po jeho pripočítaní, a tak zo štvrtého miesta spadol na piate.
Keď sa o zlých správach dozvedel vo vysielačke, aj si zanadával. Pretekový inžinier ho upokojoval, že odjazdil veľmi dobrú veľkú cenu — veď napodobnil premiéru Kimiho Räikkönena z roku 2001, keď sa Icemanovi podarilo zo štartového trinásteho miesta dostať až na konečné šieste.
Ako sa Mercedesu podarilo uspieť
FIA najskôr Mercedesu vyčítala, že Antonelliho vypustil priamo do cesty Nica Hülkenberga, ktorý bol nútený zabrzdiť, aby zabránil nehode. Strieborné šípy však s týmto verdiktom nesúhlasili a boli presvedčené, že to vedia aj dokázať.
Aby uspeli so žiadosťou o preskúmanie rozhodnutia, museli však priniesť “nové, relevantné a významné dôkazy, ktoré neboli k dispozícii v čase vynášania verdiktu”. Mercedesu sa taký dôkaz podarilo nájsť. Boli ním palubné zábery z monopostu Kimiho Antonelliho, ktoré skutočne neboli k dispozícii počas pretekov.
FOM totiž dokáže počas pretekov z jedného monopostu vysielať len jeden signál. Zábery z ostatných kamier sa nahrávajú na pevný disk uložený priamo v aute a získať k nim prístup je možné až po skončení pretekov. V čase zastávky Kimiho Antonelliho FOM vysielala kameru z jeho prilby.
Komisári nakoniec uznali, že nešlo o nebezpečné vypustenie z boxov; Antonelli neprešiel do tzv. rýchleho pruhu, a tak Hülkenberga neohrozil. Navyše sa pozrel do svojho spätného zrkadla, aby skontroloval, že si udrží dostatočný odstup od monopostu Sauberu. Palubné zábery tiež ukázali, že mechanikov McLarenu obišiel s dostatočnou medzerou.
Antonelli si namiesto desiatich bodov priráta až dvanásť bodov. Dva body získa aj Mercedes, čo znamená, že na čele priebežného poradia konštruktérskeho šampionátu sú McLaren a Mercedes s identickým počtom 27 bodov. Papierovo stále vedie McLaren vďaka prvej priečke. Williamsu zostáva štvrté miesto v tímovom hodnotení.

Preteky - VC Austrálie 2025






Pilot | Tím | Čas | Kolá | Grid | Naj. kolo | Body | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | McLaren | 1:42:06,304 | 57 | 1. | 1:22,167 | 25 | |
2. | Red Bull | +0,895 | 57 | 3. | 1:23,081 | 18 | |
3. | Mercedes | +8,481 | 57 | 4. | 1:25,065 | 15 | |
4. | Mercedes | +10,135 | 57 | 16. | 1:24,901 | 12 | |
5. | Williams | +12,773 | 57 | 6. | 1:24,597 | 10 | |
6. | Aston Martin | +17,413 | 57 | 13. | 1:25,538 | 8 | |
7. | Stake | +18,423 | 57 | 17. | 1:25,243 | 6 | |
8. | Ferrari | +19,826 | 57 | 7. | 1:25,271 | 4 | |
9. | McLaren | +20,448 | 57 | 2. | 1:23,242 | 2 | |
10. | Ferrari | +22,473 | 57 | 8. | 1:24,218 | 1 | |
11. | Alpine | +26,502 | 57 | 9. | 1:25,020 | ||
12. | Racing Bulls | +29,884 | 57 | 5. | 1:24,194 | ||
13. | Haas | +33,161 | 57 | 18. | 1:26,764 | ||
14. | Haas | +40,351 | 57 | P. | 1:27,603 | ||
- | Red Bull | nedokončil | 46 | P. | 1:22,970 | ||
- | Stake | nedokončil | 45 | 15. | 1:24,192 | ||
- | Aston Martin | nedokončil | 32 | 12. | 1:28,819 | ||
- | Williams | nedokončil | 0 | 10. | - | ||
- | Alpine | nedokončil | 0 | 14. | - | ||
20. | Racing Bulls | 0 | 11. | - |