logo F1online.skF1online.sk

Nechali sme si ujsť príležitosť, lamentuje Leclerc

Charles Leclerc a Lewis Hamilton
© X/Ferrari
Milan Kubala
Milan Kubalavčera 08:58

Ferrari sa dnes naskytla skvelá príležitosť napraviť si chuť po nevydarenej kvalifikácii. Stačilo využiť dar z nebies v podobe dažďa a silných prehánok, no taliansky tím sa opäť nedokázal chopiť svojej šance. Charles Leclerc obsadil len ôsme miesto, no uvedomuje si, že aj sám si je na vine.

Stratégovia Scuderie sa rozhodli zariskovať. Oboch jazdcov nechali na trati v momente, keď sa k okruhu približovala silná prehánka. Tá prinútila väčšinu siahnuť po intermediálkach, no vo Ferrari verili, že to môžu ustáť a získať čas vďaka tomu, že návštevu boxov vynechajú.

Dvojica sa však trápila a keď na trať vyrazilo bezpečnostné vozidlo, bolo po nádeji. “Určite sme si nechali ujsť príležitosť,” povzdychol si Charles Leclerc. “Najmä v takýchto premenlivých podmienkach, keď nemáte tempo, musíte bodovať a my sme to dnes nedokázali.”

Monačan získal len štyri majstrovské body a Lewis Hamilton jeden, čo znamená, že po prvých pretekoch je dokonca aj Sauber v hodnotení tímov vyššie ako Scuderia. “Na začiatku pretekov, keď boli ešte pomerne nudné, sme skrátka neboli dostatočne rýchli. Keď opäť všetko záviselo od toho, aby sme prijali správne rozhodnutie, sme to neurobili.”

“V prvom rade však musím viniť samého seba za chybu v jedenástej zákrute, pretože ma stála štyri alebo päť pozícií. Po tejto chybe sme sa zahnali do kúta,” uvedomuje si aj svoj podiel viny na nedeľnom fiasku. “Ak by sme tie tri-štyri pozície získali, boli by sme na treťom alebo štvrtom mieste. Myslím si, že sa ho dalo získať. Taká je však realita.”

Fanúšikovia Ferrari po nedeli nemajú veľa dôvodov na úsmev, no širšia motoršportová komunita sa mohla pobaviť aspoň na slovnej výmene medzi Charlesom Leclercom a jeho inžinierom, ktorý chcel zrejme jazdcovi povedať, že auto je v poriadku a v kokpite sa mu jednoducho nazbieral dážď alebo voda z nápoja. V každom prípade na tejto vysielačke sa budú fanúšikovia baviť ešte dlhé týždne.

Charles: „Máme niekde nejaký únik?“
Inžinier: „Únik čoho?“
Charles: „Moja sedačka je plná vody. Myslím tým, že je ozaj plná vody!“
Inžinier: „Tak to musí byť voda.“
Charles: „Pridajte to do zbierky múdrostí!“

Vo Ferrari musia zabrať a netýka sa to len komunikácie či stratégie. Ani z hľadiska rýchlosti to nebola veľká sláva. “Boli to náročné preteky. Na niektoré veci sa budeme musieť pozrieť a zlepšiť sa v nich. Zvonku sa vždy niečo ľahko hovorí v porovnaní s tým, čo sa naozaj deje. Faktom zostáva, že v takýchto podmienkach sa viac trápime. Sme si toho vedomí a snažíme sa na to koncentrovať viac než na čokoľvek iné. Mal som vyššie očakávania, ale teraz je dôležitá reakcia. Žiaľ, trať v Číne nie je naša obľúbená, ale pokúsime sa zlepšiť.”

Predpovede ohľadom McLarenu sa naplnili: Papájoví z hľadiska práce s pneumatikami predbehli konkurenciu a získavajú na tom počas dlhých stintov. V prvej fáze pretekov boli o 0,6 sekundy rýchlejší ako Max Verstappen. Leclerc mal už viac ako sekundové manko.

“Z hľadiska rýchlosti sme určite výrazne zaostali za McLarenom a Maxom, takže si na to posvietime. Áno, dnes sme sa určite trápili. Boli sme na tom podobne ako Mercedes pred nami, ale to je tak všetko. McLaren a Red Bull boli oveľa rýchlejší, takže nás čaká veľa práce,” dodal.

Súvisiace články

Diskusia