Uvidíme Norrisa a Piastriho na 24-hodinovke Le Mans? Podľa Browna o to majú záujem

Už dávno sú minulosťou časy, keď piloti Formuly 1 rutinérsky pretekali aj v iných sériách. Pamätníkom sa však čoskoro môžu tieto spomienky vrátiť. Podľa Zaka Browna je reálne, že v blízkej budúcnosti sa 24-hodinovky Le Mans zúčastnia aj Lando Norris a Oscar Piastri — dokonca popri ich povinnostiach vo Formule 1.
Jediným majiteľom slávnej Trojkoruny v histórii je Graham Hill. K piatim víťazstvám v uličkách kniežatstva a triumfu na Indy500 pridal v roku 1972 aj celkové víťazstvo na 24-hodinovke Le Mans — v sezóne, keď ešte stále naplno pretekal vo Formule 1.
Spomedzi značiek sa podarilo získať Trojkorunu len McLarenu, Mercedesu a Fordu, no len McLaren to dokázal ako tím. Ford vyhral VC Monaka 1968 len ako dodávateľ motorov a Mercedes na 24-hodinovke v Le Mans 1952 triumfoval ako výrobca šasi a motora. Tím totiž niesol názov Daimler-Benz.
Papájoví by chceli svoje štatistiky ešte zveľadiť. McLaren sa podľa všetkého v dohľadnej dobe chystá vstúpiť do vytrvalostného šampionátu WEC v najvyššej kategórii Hypercar. Generálny riaditeľ McLarenu Zak Brown preto uvažuje, akých pilotov by do jedných z najväčších pretekov v motoršporte mohol nasadiť.
“Milujem pretekanie zo starej školy — Mario Andretti, Dan Gurney, oni jazdili v rôznych formulách,” spomína Zak Brown, ktorého zaujímajú rôzne série a nebojí sa bojovať na viacerých frontoch súčasne. “Šport je teraz veľký a korporátny, takže narážate na konflikty medzi výrobcami, sponzormi, na konflikty v kalendári. Preto som mal tak rád pretekanie s Fernandom. Či to bolo Le Mans, Indy alebo Dakar, on chce skrátka pretekať.”
Podobnú mentalitu vraj majú aj súčasní piloti McLarenu. Ak by sa tím skutočne vrátil do najvyššej kategórie WEC a podarilo by sa synchronizovať povinnosti jazdcov vo Formule 1 s 24-hodinovkou v Le Mans, mohli by sme na najslávnejších pretekoch sveta vidieť aj popredné mená efjednotky.
“Myslím si, že sme veciam veľmi otvorení. Kto by nechcel vyhrať v Le Mans? Rozprával som sa o tom s Landom a Oscarom a povedali, že by chceli pretekať v Le Mans. To je super, no nie?“ mädlí si ruky Brown. “Myslím si, že toto spájanie motoršportových kategórií je skvelé.”
Brown tiež naznačil, že viac o plánoch McLarenu by sme sa mohli dozvedieť v júni. Čoskoro bude britská značka oslavovať aj 30. výročie od jej víťazstva na 24-hodinovke v Le Mans s modelom F1 GTR. Tento rok však na celkový triumf nedosiahne; pripíše si v najlepšom prípade víťazstvo v kategórii LMGT3 s tímom United Autosports, ktorý spolu s Brownom vlastní Richard Dean.
“Milujeme pretekanie v športových autách. My sme jediný tím, ktorý vyhral Trojkorunu a bolo by super sa o to pokúsiť opäť. Ohromujú nás pravidlá a súťaž,” pokračoval šéf britskej značky. “Môžeme povedať, že v LMGT3 tak trochu testujeme vody. Je to fantastická kategória, ale určite by bolo pekné vidieť pár McLarenov aj na čele inej výsledkovej listiny.”
Brown sa už teraz teší na začiatok leta. “V júni som z toho vždy nadšený. Le Mans je podujatie, ktorého sa musíte zúčastniť. Je to mrzuté, že tento rok termínovo koliduje s Veľkou cenou Kanady, ale môžem vám povedať, že ja budem vo Francúzsku, nie v Kanade. To je naša priorita s peknou výstavou v Múzeu Le Mans. A azda budeme mať tento rok nejaké vzrušujúce správy, o ktoré sa budeme môcť podeliť,” šibalsky naznačuje oznámenie vstupu McLarenu do kategórie Hypercar.
Napokon dodal: “Určite to už nejaký čas skúmame. Potrebujeme len zistiť, ako sa nám bude dariť vo Formule 1 a v IndyCar. Nemyslím si však, že by načasovanie mohlo byť lepšie. Je jasné, čo by sme chceli spraviť: Chceli by sme zaútočiť na celkové víťazstvo v Le Mans, a naše ostatné tímy sú vo veľmi dobrej kondícii.”