Hamilton porovnáva Ferrari a Mercedes: Toto je úplne iné auto

Tohtoročné Ferrari SF-25 má za sebou prvé kilometre. Lewis Hamilton a Charles Leclerc ho otestovali na okruhu vo Fiorane, nazbierali dojmy a inžinierom môžu ešte pred príchodom na predsezónne testy v Bahrajne poskytnúť prvú spätnú väzbu. Porovnanie s minulým rokom však bude musieť pripraviť Leclerc; Lewis Hamilton priznal, že monopost Ferrari je z úplne iného cesta ako autá, na ktoré bol zvyknutý v Mercedese.
Hamilton doposiaľ pôsobil len v dvoch tímoch. Po rokoch v McLarene sa presunul do Mercedesu, kde osedlal dvanásť áut a vyhral s nimi šesť majstrovských titulov. Štýl práce v Brackley a Brixworthe tak poznal do najmenších detailov. O to náročnejšie však bude zvyknúť si na Ferrari.
“Ešte stále sa aklimatizujem na nové auto Ferrari,” povedal Lewis Hamilton pre BBC. “Výrazne sa líši od toho, čo som zažil posledné roky s touto generáciou áut, ale aj z hľadiska ovládania a všetkého ostatného. Za posledných desať rokov som si zvykol na istý štýl práce, a ešte stále sa snažím na tieto veci sa adaptovať.”
Niektorí jazdci sú na prestupy zvyknutí. Carlos Sainz si vyskúšal už polovicu tímov v štartovom poli, preto jeho adaptácia prebehne o čosi hladšie. Hamilton však zažil len jeden prestup, aj vtedy z britského do de facto britského tímu; v továrňach Mercedesu je toho veľmi málo, k čomu by sa dal pripísať prívlastok nemecký.
V Taliansku je však celkom iná mentalita, celkom iný štýl a, samozrejme, aj celkom iný monopost. “Je diametrálne odlišný. Viete, pomyslel som si, že to bude len ďalší monopost Formuly 1. Keď som prestupoval z McLarenu do Mercedesu, tak som videl podobnosti. Auto bolo stále poháňané Mercedesom, takže zvuk či vibrácie boli rovnaké.”

Aj ovládanie pohonnej jednotky, rôzne motorové režimy či jazdné vlastnosti sa zhodovali. “Bolo to podobné. Aj keď vtedy boli charakteristiky auta trochu iné, toto je krok celkom iným smerom s celým autom. Je to vzrušujúca skúsenosť.”
“Baví ma, keď sa tomu snažím prísť na koreň. Týka sa to najmä nastavení a terminológie, ktorú používajú, rôznych iných spôsobov, ako nastavujú auto. Určite si na to treba zvyknúť,” prikývol sedemnásobný šampión.
S tým mu však budú pomáhať inžinieri. Pre Hamiltona bude alfou a omegou zvyknúť si na správanie monopostu a prispôsobiť sa mu. “Určite budem musieť prispôsobiť svoj jazdecký štýl. Je veľmi ojedinelé, aby ste naskočili do auta a všetko vám sadlo.”
“Napríklad volant je celkom iný. Všetky prepínače a gombíky sú celkom iné, aj softvér sa líši,” vyratúva 40-ročný Brit. “Prispôsobujem sa autu, ktoré je vyrobené inak ako to, na čo som bol zvyknutý v minulosti. Aby ste dosiahli tú istú vec, máte z toho celkom iný pocit.”
Charles Leclerc v uplynulých dňoch prezradil, že zatiaľ všetko nasvedčuje tomu, že s Lewisom Hamiltonom majú pomerne podobné jazdecké štýly. To je pozitívne, pretože Hamiltonovi bude stačiť ladiť svoju jazdu, nemusí ju prekopať od základov.
“Necítim to tak, že by som musel príliš zmeniť svoj jazdecký štýl. V skutočnosti sa v aute cítim celkom komfortne a idem na to krok po kroku. Uvidíme, ako to pôjde, keď sa dostaneme na skutočné pretekárske okruhy, koľko toho sa bude zhodovať a aké zmeny možno budem musieť spraviť,” hľadí dopredu na predsezónne testy v Bahrajne a prvé veľké ceny v Austrálii, Číne či Japonsku.
“Kľúčové je mať otvorenú myseľ a musím byť dynamický. Myslím si, že s mojimi skúsenosťami by som mal byť toho schopný,” uzavrel.