logo F1online.skF1online.sk

Gasly sníva o piatom mieste v konštruktérskom šampionáte

Pierre Gasly
© X/Alpine
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 10:51

Odhodlanie Pierrovi Gaslymu rozhodne nechýba. Pred štartom nového ročníka avizuje, že jeho cieľom bude dotiahnuť Alpine do najlepšej päťky konštruktérskeho šampionátu a druhýkrát po sebe tak vylepšiť postavenie stajne.

Keď sa novinári spýtali Flavia Briatoreho, de facto bossa Alpinu, aké sú jeho očakávania od sezóny 2025, vyhlásil, že francúzsky tím by v hodnotení konštruktérov nemal klesnúť pod šiestu priečku. Pierre Gasly chce zájsť ešte ďalej a predbehnúť Aston Martin, ktorý vlani skončil pred Alpinom s pomerne jasným náskokom.

Stajňa z Enstone sa však môže odraziť od vydareného záveru sezóny, v ktorom predstavila balík vylepšení, k dvojitému pódiu získala ešte siedme a deviate miesto a jasne zdolala Aston Martin. Ak nadviaže na svoju formu, skutočne by mohla zelený tím poraziť.

Pierra Gaslyho sa na jeho ambície pýtal portál motorsport.com na odovzdávaní cien Autosportu. “Ja poviem, že prvá päťka v konštruktéroch, pretože ju chcem dosiahnuť a podľa mňa je určite možné ju získať.”

Ohroziť štyri top tímy bude zrejme nad sily stredu poľa. “Samozrejme, hlboko vo svojom vnútri by som chcel viac, ale musím byť objektívny. Viem, že štartové pole bude tesné a vyrovnané. Neočakávam obrovské rozdiely v porovnaní s minulým rokom.”

Technický riaditeľ stajne David Sanchez na konci sezóny priznal, že ho prekvapilo, koľko desatiniek sekundy získal jeho tím po nasadení nového balíka. “Áno aj nie. Nie, pretože k balíku nasadenému v Austine sme mali simulácie a vedeli sme, akú výkonnosť chceme vidieť. Videli sme ju presne takú, ani väčšiu, ani menšiu. Boli sme dosť spokojní.”

“Potom však prišiel ten zaujímavý bod, keď sme sa sami seba pýtali: Ak sa dostaneme na túto výkonnostnú úroveň, čo nám to prinesie? A toto bolo príjemným prekvapením, že nás ten výkon jasne posunul do slušnej pozície,” povedal 45-ročný Francúz.

Alpinu sa podarilo zvýšiť množstvo prítlaku, ale čo Sanchez označil za ešte dôležitejšie, aj zlepšiť jazdné vlastnosti monopostu. Pri zvyšovaní prítlaku sa totiž zužuje pracovné okno auta, čo zvykne mať negatívny vplyv na jazdu — monopost sa správa nepredvídateľne, keď z úzkeho okna vypadne.

Enstone však vďaka vydarenému balíku získalo presnejšie kalibrovaný kompas, ktorý továrni ukazuje smer cesty pri vývoji auta na rok 2025. “V to dúfame. Nechcem to preháňať so sebavedomím, ale zatiaľ nám to dodalo kus sebadôvery. Kľúčové bolo pochopiť, s čím sa trápime, a vybrať si správny smer. Teraz ide len o to v tom pokračovať.”

Súvisiace články

Diskusia