logo F1online.skF1online.sk

Norrisovo dvojmiliónové Ferrari F40 skončilo v bariére

Ferrari F40 Landa Norrisa skončilo v bariérach
© TikTok/thanosofmonaco
Milan Kubala
Milan Kubaladnes 10:00

Kto by nechcel mať kamaráta, ktorý mu ochotne požičia luxusný športiak? Lando Norris zrejme takým kamarátom je, no tentoraz sa mu neoplatilo púšťať z rúk kľúče od svojho Ferrari F40. Cez víkend sa totiž na sociálnych sieťach objavili zábery jeho auta, ako skončilo v bariére “zásluhou” jedného jeho známeho.

Aj Lando Norris je fanúšikom starších modelov Ferrari. Zrejme v lete minulého roka si mal za približne dva milióny dolárov zakúpiť Ferrari F40, z ktorého bolo v rokoch 1987 až 1992 vyrobených len 1311 kusov. Je to zároveň posledný model, ktorého výrobu schválil samotný Enzo Ferrari.

V decembri sa objavilo aj video Landa Norrisa, ktorý vo svojom Ferrari šiel nakupovať vianočné darčeky. Pilot McLarenu po návšteve obchodíku a nákupe hodiniek Richard Mille nastúpil do Ferrari F40 s poznávacou značkou 8650 a vyrazil do ulíc Monte Carla.

Rovnaké Ferrari F40 s takou istou poznávacou značkou sa objavilo na sociálnych sieťach aj uprostred januára, no pohľad naň zabolel oko každého fanúšika drahých strojov. Vodič auta totiž na rovnej ceste neudržal kontrolu nad autom, prešiel do protismeru, strhol volant doprava, roztočil sa a ľavou zadnou časťou trafil bariéru.

Auto sa rozbehlo a podarí sa ho opraviť, ale Norris si pri pohľade na novú poistku zrejme rozmyslí, či svoje Ferrari nabudúce radšej nenechá v garáži.

V aute však nesedel Lando Norris, ale jeho známy, ktorému mal auto zapožičať. S určitosťou však môžeme povedať, že ním nebol Norris, ktorý sa v čase nehody — podľa dostupných informácií na začiatku januára — nachádzal v Dubaji na oslavách príchodu nového roka.

Toto je video už druhého havarovaného Ferrari F40 v priebehu jedného týždňa. Pár dní pred zverejnením videa auta Landa Norrisa havarovalo vo Veľkej Británii ďalšie (video nižšie), ktoré má byť výnimočné tým, že má najväčší nájazd spomedzi všetkých Ferrari F40 na svete. V tomto prípade však zohral úlohu a dážď a vlhká vozovka. S autom mal havarovať technik Ferrari pri testovacej jazde.

Udržať Ferrari F40 pod kontrolou pritom nie je žiadna hračka — bez pomôcok ako ABS, ESP či trakčnej kontroly si pilot musí dávať veľký pozor, čo robí za volantom auta s osemvalcovým 2,9-litrovým motorom a výkonom cez 470 koní.

Súvisiace články

Diskusia