logo F1online.skF1online.sk

Špekulácie okolo Colapinta silnejú. Doohan vraj má kontrakt len na pár pretekov

Jack Doohan
© XPB/Alpine
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 02:21

Prestupový kolotoč sezóny 2024 sa nám ešte poriadne nezastavil a špekulácie na rok 2025 už začali. Spočiatku sme nevedeli, kam zaradiť fámy okolo austrálskeho pretekára Jacka Doohana, ale keďže už máme oficiálne rok 2025, môžeme povedať, že ide o prvé prestupové lastovičky nového roka a tlak na austrálskeho mladíka sa stupňuje už dva mesiace pred štartom.

Tieto fámy majú korene ešte na konci uplynulého ročníka. V priebehu brazílskeho víkendu vrcholili špekulácie okolo argentínskeho pretekára, ktorý bol v tom čase „v kurze“. Dve nákladné nehody na Interlagose a zbytočná havária v kvalifikácii v Las Vegas však zrejme definitívne odradili ďalších záujemcov.

V tom čase sa spomínal najmä záujem Red Bullu, ale veľmi spoľahlivé zdroje hovorili aj o pytačkách zo strany Flavia Briatoreho. Ten bol už ako šéf Benettonu a Renaultu známy tým, že rád držal svojich pilotov pod tlakom. Prečo by to teda neurobil Jackovi Doohanovi, s ktorým podpísalo kontrakt bývalé vedenie Alpinu? Práve to je totiž najväčší kameň úrazu, od ktorého sa odvíja celá záležitosť. Briatore v prípade Doohana nemá žiadnu zodpovednosť a austrálsky mladík sa v tíme ocitol bez ochrannej ruky.

„Istá je len smrť. Rok začneme s Pierrom a Jackom, to vám môžem garantovať. Potom sa uvidí, čo prinesie priebeh sezóny,“ vyhlásil poradca Alpinu Flavio Briatore a zároveň najmocnejší muž v stajni.

Aj keď to nie je potvrdenie mediálnych špekulácií, Doohanovi po prečítaní týchto slov určite nebolo lepšie; a rozhodne mu nebude lepšie ani po prečítaní poslednej várky mediálnych špekulácií. Z Argentíny sa totiž začalo ozývať, že Briatore sa blíži k dohode so zástupcami argentínskeho pretekára. Ten vlani nastúpil uprostred sezóny a podľa správ z Južnej Ameriky by niečo podobné mohol zopakovať aj v novom ročníku.

Tunajšie športové noviny Olé s odkazom na „veľmi spoľahlivé zdroje“ tvrdia, že dohoda medzi Alpinom a Colapintom príde „skôr či neskôr“ s tým, že Doohan údajne má kontrakt len na prvých šesť podujatí sezóny 2025 – tzn. po Veľkú cenu Miami.

Možno by ste si povedali, že ide iba o výstrel do tmy od argentínskych novín, ktoré v čase formulových prázdnin zháňajú sledovanosť. Na tieto špekulácie však nadviazal aj renomovaný britský portál The Race. „Red Bull sa nakoniec nerozhodol pre Colapinta, ale rokovania s Alpinom pretrvali, hoci tím už v auguste 2024 potvrdil Doohana v sedačke na sezónu 2025. Ako informujú renomované argentínske športové noviny Olé, a potvrdil to aj portál The Race, Colapinto by sa čoskoro mal dočkať potvrdenia roly v Alpine,“ vyhlásili britské zdroje.

„Je nejasné, či sa pripojí natrvalo, alebo si Williams ponechá nejakú formu opcie, keďže aj prípadné ‚hosťovanie‘ bolo súčasťou diskusií. Colapinto však nedostane okamžite sedačku v Alpine. Zisk Franca posilní jazdeckú zásobáreň Alpinu a tím získa rezervného jazdca so skúsenosťami z F1 – na rozdiel od Colapintovho rivala Paula Arona, ktorý sa vlani pripojil k jazdeckému programu, a juniora stajne Victora Martinsa,“ uvádza The Race.

Pre Doohana je dobrou správou aspoň to, že podľa oboch zdrojov má miesto isté aspoň na úvod sezóny. Zrejme však nemôže očakávať, že s ním Briatore bude mať veľkú trpezlivosť. Naopak, vyzerá to, že môže skončiť rýchlejšie ako v minulosti juniori Helmuta Marka. „Pre Doohana, ktorý sa dočkal predčasného debutu na posledných pretekoch sezóny 2024 v Abú Zabí po odchode Estebana Ocona, to vyzerá, že má zaistenú svoju pretekársku sedačku minimálne na začiatku sezóny 2025,“ uviedol The Race.

Nuž, prestupový kolotoč nám v novom roku začal akosi skoro. Vlani trvala prestupová „silly season“ od 1. februára, keď Lewis Hamilton prestúpil z Mercedesu do Ferrari, do 18. decembra, keď Red Bull vyhodil Sergia Péreza.

Súvisiace články

Diskusia