logo F1online.skF1online.sk

Vasseur chce zbaviť Hamiltona sponzorských povinností: Sústredíme sa na výkon!

Lewis Hamilton
© Martin Trenkler
Matúš Pavlík
Matúš Pavlíkvčera 01:44

Už len dni nás delia od oficiálneho prestupu Lewisa Hamiltona do Ferrari. Podľa nejedného názoru ide o najväčší prestup v histórii Formuly 1 – niektorí dokonca hovoria o najväčšom prestupe vo svete športu všeobecne. Scuderia už zamávala Carlosovi Sainzovi a očakáva Hamiltona v Maranelle. Britský šampión bude mať, nepochybne, veľa práce, ale jeho šéf chce, aby sa týkala výlučne výkonov na trati.

Talianske médiá už avizujú, že Lewis navštívi Maranello prvýkrát koncom januára. Ferrari ústami svojho šéfa potvrdilo, že Hamiltona čakajú testy so starým monopostom, ktoré mu pomôžu sa rýchlejšie zaradiť do tímu. Okrem toho ich čaká oficiálne predstavenie nového monopostu a predsezónne testy.

Času nebude nazvyš – nanajvýš šesť týždňov – a vyplní aj nejedna povinnosť nesúvisiaca s dianím na trati. 18. februára sa všetci stretnú v Londýne na oficiálnom predstavení všetkých monopostov, o deň neskôr chce urobiť Ferrari vlastnú prezentáciu. Po nej nás bude deliť len týždeň od presezónnych testov v Bahrajne.

„Musíme sa plne sústrediť na sezónu. Máme len veľmi málo času medzi prvým dňom a predstavením monopostu. Chcem, aby sa všetci plne sústredili na výkonnosť,“ vyhlásil šéf Ferrari Frédéric Vasseur, ktorého cituje britská BBC.

„Čaká nás hromadné predstavenie a potom naše vlastné predstavenie auta. Sú to dve podujatia a pre mňa je to viac ako dosť – povedzme, že je to dosť. Chcem sa sústrediť na vývoj a výkon, nie na šou,“ dodal Vasseur.

Ten krátko pohovoril aj o samotnom prestupe sedemnásobného šampióna. Ferrari na to vo februári reagovalo len veľmi krátko, sám Fred dostával na túto tému viac otázok, najmä pred koncom sezóny, keď sa prehlbovalo trápenie Hamiltona v Mercedese. Tento prestup svojho času šokoval formulový svet, ale podľa Vasseura prebiehali rokovania hladko.

„V roku 2023 sme dosiahli viac víťazstiev než Mercedes, takže nebolo ťažké ho presvedčiť, že Ferrari je dobrý projekt,“ povedal francúzsky manažér. „V mysli si predstavoval jazdu vo Ferrari minimálne 22 alebo 23 rokov, vlastne sme o tom hovorili už v roku 2004. Nebolo to teda zložité.“

„Niekedy v tom zohrá svoju rolu aj prvok náhody, keď si všetko sadne v tom správnom čase, napríklad že sa objaví na trhu presne v dobe, keď má Ferrari voľné miesto a pod. Uzavrieť kontrakt bolo jednoduché. Začali sme diskutovať pred rokom a presvedčiť ho nebolo ťažké,“ dodal Vasseur.

Súvisiace články

Diskusia