Hamilton o manévri na Russella: Teraz, alebo nikdy
Formula 1 nebola v Abú Zabí svedkom toho najúchvatnejšieho divadla, ale preteky beztak priniesli niekoľko atraktívnych príbehov. Trochu paradoxne sa o to postarali penalizácie a nevydarené kvalifikácie. Keby Charles Leclerc a Lewis Hamilton neštartovali v hĺbke poľa, pravdepodobne by išlo o jedny z najnudnejších pretekov v roku. Pohľad na budúcich tímových kolegov však bol skvelý.
Leclerc mal štart ako z ríše snov a po prvom kole sa posunul o jedenásť priečok, Lewis Hamilton štartoval na tvrdých pneumatikách a jeho postup bol oveľa pozvoľnejší. Preteky však finišoval nie veľmi ďaleko za Leclercom.
Hamilton po štarte zo šestnásteho miesta prekonal v poslednom kole zo siedmej priečky štartujúceho Georgea Russella. Britský šampión opäť ukázal, že v pretekovom tempe je stále nesmierne silný. Svojho tímového kolegu, s ktorým mal v tomto roku v kvalifikáciách prudko negatívnu bilanciu, dostihol v úplnom závere pretekov a krásnym manévrom z vonkajšej strany sa posunul na štvrté miesto.
„George jazdil skvelo. Samozrejme, štartoval oveľa vyššie, takže dotiahnuť štrnásť sekúnd nebolo jednoduché. Mal dobré tempo a musel som byť perfektný, musel som poskladať dokopy najlepšie možné kolá,“ povedal Hamilton po pretekoch v Abú Zabí.
„V Las Vegas som ho doťahoval, ale len do určitej chvíle. V tomto prípade som sa snažil uistiť, že postupne ho budem sťahovať. Dobehol som ho až v poslednom kole, takže som si povedal, že buď teraz, alebo nikdy, a išiel som do toho,“ dodal sedemnásobný šampión.
Ten vo vysielačke počul ono slávne heslo „hammertime“, ktoré sa stalo akýmsi symbolom jeho vzťahu s inžinierom Petrom Bonningtonom i jeho vzťahu s celým Mercedesom. „Keď mi to povedal, ani som si nevedel spomenúť, kedy som to od neho počul naposledy,“ hovorí Hamilton. „Pamätám si, ako som Bonovi počas nášho prvého spoločného roku povedal, nech mi nehovorí, aby som išiel rýchlejšie, ale skrátka povie: ‚hammertime‘.“
Lewis sa po tejto sezóne rozlúči nielen s Mercedesom, ale aj s Bonom. Dlho sa hovorilo, že sa s ním poberie do Ferrari, ale nakoniec zotrval v Brackley. Lewisovým novým inžinierom bude Riccardo Adami, ktorý pracoval s Carlosom Sainzom a predtým so Sebastianom Vettelom.
„Bono patril dlhé roky k mojim najbližším priateľom. Nečakal som to, pretože pracoval s Michaelom Schumacherom a ďalšími skvelým jazdcami. Dlho stál po mojom boku každý deň bez zaváhania, aj keď práca s jazdcom môže byť niekedy frustrujúca a bolestivá,“ povedal Hamilton.