AMuS: Liberty chce ďalšie dve európske podujatia, kandidáti sú traja


Tohtoročný kalendár F1 sa začína ôsmimi veľkými cenami na starom kontinente, po ktorých by mohli nasledovať preteky v Amerike a Ázii. Podľa najčerstvejších správ by sa však Formula 1 mohla v Európe zdržať o trochu dlhšie, a až potom vycestovať za more.
Aby bola sezóna 2020 úspešná, Liberty Media sa musí postarať o splnenie niekoľkých podmienok. Tou prvou je zorganizovanie aspoň ôsmich podujatí, bez nich nie je možné šampionát vyhlásiť za platný. Tento bod by mal byť splnený už v septembri.
Okrem toho musí Formula 1 ako svetový šampionát vycestovať na aspoň tri svetadiely. Nuž a v neposlednom rade je v kalendári potrebných aspoň pätnásť veľkých cien; bez nich na účty tímov nepritečú peniaze z televíznych práv.
Podľa nemeckého portálu Auto Motor und Sport sa hovorí o tom, že dosiahnutie spomínanej pätnástky by sme si mali poistiť predĺžením európskej časti sezóny. Prvým z kandidátov je nemecký Hockenheim. “Keď v Anglicku oznámili uvoľnenie reštrikcií, bolo zrejmé, že naše podujatie nevyberú,” hovorí Jochen Nerpel, jeden z dvojice šéfov Hockenheimu. “Presne tak to aj dopadlo.”
Šanca však žije. “V zákulisí sa už veľa diskutuje o tom, čo sa udeje po Veľkej cene Talianska. Keďže plánovanie pretekov za morom je kvôli líšiacim sa cestovným obmedzeniam ťažké, Formula 1 chce v Európe zorganizovať ešte dve veľké ceny predtým, než odíde,” píšu Andreas Haupt a Michael Schmidt, ktorým sa podarilo identifikovať troch kandidátov: “Sú nimi Hockenheim, Imola a Mugello.”
“Je nepravdepodobné, že by voľba padla na Imolu a Mugello zároveň, keďže Taliansko už má Monzu. Hockenheim má teda veľkú šancu na zorganizovanie pretekov v druhej polovici septembra,” píšu.
Podľa nemeckého zdroja je už prakticky rozhodnuté o tom, že sa ročník skončí na Blízkom východe. Bahrajn pristúpi aj na dve veľké ceny podobne ako Rakúsko a Veľká Británia. Abú Zabí zas trvá na tom, aby bolo posledným podujatím ročníka.
Singapur a Azerbajdžan momentálne neprichádzajú do úvahy; sú to mestské podujatia, ktoré treba pripraviť s dostatočným predstihom. Zabezpečenie izolácie padoku je tiež len ťažko predstaviteľné. V Japonsku sa zas s otvorením hraníc nechcú uponáhľať, pre Európu a USA ich plánujú sprístupniť až v marci. Nuž a napokon ani Vietnam nechce mať preteky na jeseň, keďže na jar bude mať ďalšie, možno už v oveľa lepšej atmosfére a s divákmi.
“Formula 1 kvôli tomu hovorí o dvoch pretekoch v Soči,” pokračuje AMuS. “Koronavírus síce tvrdo zasiahol Rusko, ale najviac Moskvu. Soči je z pohľadu infraštruktúry ideálne; všetky hotely sú v pešej dostupnosti a štadiónové rozloženie športoviska je ľahké odizolovať.”
Zostáva jediný problém: dostať Formulu 1 aj na tretí svetadiel, do Ameriky. “Brazília a Mexiko odvážne hlásia, že veľké ceny chcú mať v pôvodných termínoch, no každý, kto vidí nárast počtu infikovaných v mestách Sao Paolo a Mexiko, musí o tom zapochybovať.”
V Texase sa síce už tento víkend začne sezóna NASCAR, ale Austin má iný problém. Bez divákov nedostane finančnú injekciu zo strany štátu, nuž a koncert, ktorý zvykne sprevádzať veľkú cenu, sa takisto nebude môcť konať. AMuS však dodáva, že okruh v Indianapolise by pripravený bol…
- Značky