logo F1online.sk

Sainz hľadá stratenú rýchlosť: Som zmätený, ako sa veci môžu zmeniť za päť dní

Carlos Sainz
© Twitter/McLaren
Tomáš Schügerl
Tomáš Schügerl4. 12. 2020

McLaren nezažil na druhom bahrajnskom podujatí ideálny piatok. Britský tím v priebehu piatich dní akoby stratil zo svojej rýchlosti, oboch pilotov navyše v druhom tréningu trápili poruchy monopostov. Stále je to však „len“ piatok. Na posledných dvoch podujatiach platilo, že McLareny mali ťažké piatky a najmä soboty, no v nedeľu zažiarili.

Carlos Sainz odjazdil 80 kôl, v FP1 bol trinásty, v FP2 desiaty. V druhom tréningu stratil niekoľko kôl kvôli problémom s prevodovkou. Tímy na tréningy využívajú tzv. „piatkové komponenty“, takže ani prípadná výmena by nemala mať za následok penalizáciu na štartovom rošte.

Som trochu zmätený a prekvapený, ako sa veci môžu zmeniť v priebehu piatich dní. Aj o tom je však Formula 1, ktorá neustále prináša prekvapenia. Našou úlohou je správne reagovať a nájsť spôsob, ako si prinavrátiť rýchlosť z minulého víkendu. Zatiaľ nepôsobíme tak dobre ako pred týždňom. Navyše, nebol to čistý piatok, oboch nás potrápili problémy na aute. Je to však len piatok a stále máme pred sebou celú noc, aby sme zistili, ako sa v sobotu vrátiť silnejší a rýchlejší,“ povedal Carlos Sainz.

V Bahrajne sa preteky i kvalifikácia jazdia o tri hodiny neskôr než počas uplynulého víkendu, no vietor akoby si to nevšimol. Aj George Russell hlásil, že fúka pomerne silný a navyše navieva na trať čerstvý piesok. Nuž a vieme, že „papájoví“ najmä nárazový vietor nemajú radi.

„Nie som frustrovaný z menšej poruchy spoľahlivosti, ale z toho, koľko rýchlosti sme stratili. Stačí, keď sa zmení vietor a je veternejšie, prípadne príde iná konfigurácia trate, a zrazu sa z pohodlného umiestnenia v najlepšej päťke stane hľadanie desatiny na postup do top desiatky,“ doplnil Španiel.

Lando Norris absolvoval 61 kôl, z toho však v druhom tréningu len štrnásť. Najprv strávil čas v garáži pri oprave podlahy a následne tréning predčasne ukončil kvôli problému s pohonnou jednotkou. V FP1 bol šestnásty, v FP2 sedemnásty.

„Je to zvláštne. Škriabem si hlavu a uvažujem, kam sa podela naša rýchlosť. Na niektorých častiach trate sme boli konkurencieschopní, inde sme veľmi zaostávali. Zdá sa, že sme jazdili s vyšším prítlakom než ostatní, vďaka čomu sme síce boli rýchli v zákrutách, no pomalí na rovinkách. Charakteristika tejto verzie trate je odlišná než pôvodná. Stredná časť je hrboľatá a úzka, trestá každú chybu. V týchto autách je to tam náročné, avšak je to dobrá výzva do zvyšku víkendu,“ povedal Lando Norris.

Mladý Brit vzal vinu za nízky počet kôl v druhom tréningu aj na seba. „Som za to sčasti zodpovedný. Urobil som chybu v druhej zákrute a na vonkajšom obrubníku som poškodil podlahu. Potom sme mali problém s motorom, čiže už som nemohol vyjsť na trať. Nie je to ideálne, pretože práve dnes sme potrebovali kolá na to, aby sme pochopili, v čom sa oproti minulému víkendu trápime. Výpadok z FP2 nám skomplikoval zvyšok víkendu. Budeme však tvrdo pracovať, aby sme auto pre sobotu vylepšili.“

McLaren má v bitke o tretie miesto v Pohári konštruktérov najlepšiu pozíciu, na štvrtý Racing Point má 17-bodový náskok. V dvoch pretekoch sa však ešte veľa môže zmeniť. Britský tím potrebuje najmä konzistentnosť.

„Nastavenie auta sme museli prispôsobiť inej verzii trate. Rovnako sme sa snažili pochopiť pneumatiky a nájsť správnu úroveň prítlaku. Bolo zaujímavé vidieť toľko rôznych prístupov v rámci štartového poľa. Náš deň bol ovplyvnený niekoľkými problémami, ktoré nám vzali čas na trati. Zdá sa, že máme pred sebou veľa práce, aby sme sa v sobotu dobre kvalifikovali a mali šancu získať v nedeľu dobré body. Nebude to ľahké, stred poľa vyzerá byť veľmi nabitý,“ povedal pretekový riaditeľ McLarenu Andrea Stella.

Súvisiace články