logo F1online.skF1online.sk

Russell nechápe: Mal som tempo ako Čou. Štvrté miesto sme si ani nezaslúžili

George Russell
© X/Mercedes
Matúš Pavlík
Matúš Pavlík1. 12. 2024

Nečakaný čierny kôň víkendu? Kdeže. Po nádejnom začiatku víkendu a štarte z pole position sa monopost Mercedesu premenil presne na to „monštrum“, aké poznáme. George Russell bojoval, ale na najlepších ani náhodou nestačil.

Britský pretekár bol po pretekoch rád, že po slabom štarte, nevydarenom pit stope, obutí nesprávnej zmesi pneumatík a päťsekundovom treste prišiel do cieľa aspoň na štvrtom mieste. Ak máme veriť Maxovi Verstappenovi, môžeme povedať, že George aktivoval v Katare všetky dostupné zbrane, na trati i mimo nej, ale stále sedel za volantom Mercedesu a nič nezmohol.

„Nemali sme tempo,“ skonštatoval Russell pre televíziu Sky. „Naozaj neviem, prečo sa to stalo. Po prezutí pneumatík som sa nedokázal dostať cez Fernanda a mal som rovnaké tempo ako Čou. Zdalo sa, že naša rýchlosť z piatka a soboty sa kompletne vyparila.“

„Platilo to o mne aj Lewisovi. Musíme pochopiť, prečo sa to stalo,“ dodal pilot Mercedesu.

Tomu sa preteky začali rúcať už na štarte, keď ho prešprintovali Max Verstappen a Lando Norris. V prvom stinte sa nedokázal vyrovnať ich tempu a potom prišla sedemsekundová zastávka v boxoch. Zdalo sa, že Russell prišiel o všetko, ale v následnom chaose sa dokázal vrátiť aspoň na štvrté miesto. Poriadne pritom vynadal tímu, že mu pri druhej zastávke nasadil tvrdé pneumatiky, nie stredne tvrdé.

„Nemyslím si, že by mediumky veľmi pomohli; pravdepodobne by pomohli v počiatočnej fáze hneď po reštarte, keď sa bojovalo o pozície. Chcel som stredne tvrdé pneumatiky, ale napriek všetkému je štvrté miesto pravdepodobne lepšie, ako sme si zaslúžili,“ dodal Russell.

Ten dostal na záver aj otázku ohľadne váhania riaditeľstva pretekov, ktoré nechalo ležať spätné zrkadielko na trati príliš dlho a práve to spustilo následný chaos. „Bol som za Fernandom a tie úlomky som nevidel. Pri spätnom pohľade je ľahšie povedať, že ich mali upratať, ale problém je, že s takto roztiahnutým štartovým poľom to nevyriešite prostredníctvom VSC a vysielať na trať safety car pre kúsok úlomkov je pravdepodobne trochu extrémne. Nebolo to ľahké rozhodnutie,“ skonštatoval Russell.

Súvisiace články

Diskusia