Alpine sám sebe naordinoval prejazd boxami, pokrútil hlavou Ocon
Vo Formule 1 neexistujú žiadne garancie. V nedeľu to platilo v prípade Pierra Gaslyho aj Estebana Ocona. Gasly napriek výbornej kvalifikácii, veľkej šanci na body a upevnenie šiesteho miesta v Pohári konštruktérov nevidel šachovnicovú vlajku, a Esteban Ocon zas mechanikov v boxovej uličke.
Gaslyho o šancu umiestniť sa v bodovanej desiatke pripravilo zlyhanie pohonnej jednotky krátko po zastávke v boxoch. V tom čase jazdil na dvanástom mieste, ale virtuálne bol ôsmy; štyria jazdci pred ním ešte neabsolvovali pitstop.
“Veľmi ťažko sa mi to akceptuje, pretože v sobotu sme skončili tak vysoko. Dnes to dopadlo najhoršie, ako len mohlo,” skonštatoval sklamaný Pierre Gasly. “Dobre sa nám darilo. Vedeli sme, že autá okolo nás sú rýchlejšie: Max, McLareny… Norris a Hamilton sa dostali pred nás, ale potom sme mali dobre rozohraný súboj s Júkim [Cunodom] o najlepšiu pozíciu zo zvyšku sveta. Bojovali sme o dôležité body do šampionátu. Takto to ukončiť je veľké sklamanie.”
“S výkonom som celkom spokojný. Je to frustrujúce, ale v sobotu sme mali veľmi pozitívny deň. Bojovali sme s Haasom a AlphaTauri. Dúfam, že v tom budeme pokračovať aj v Katare. Potrebujeme odtiaľto vypadnúť a koncentrovať sa na ďalší týždeň. Pred pretekmi sme si však robili veľké nádeje. Je to horká pilulka,” dodal rodák z Normandie.
Podľa predbežných informácií Gasly doplatil na zlyhanie valcov motora. Alpine mal však aj druhé želiezko v ohni. Esteban Ocon bojoval s Nicom Hülkenbergom, ktorého sa Alpine pokúsil zdolať strategicky.
Ocon dostal od inžiniera príkaz spraviť presný opak toho, čo urobí Nico Hülkenberg: Ak Haas zamieri do boxov, on má zostať na trati, a naopak. Esteban Ocon spravil presne to, čo mu tím kázal. Keďže Hulk pokračoval v jazde, on zabočil do boxovej uličky.
Tam ho však čakalo nepríjemné prekvapenie: Pred garážou to zívalo prázdnotou. Podľa šéfa tímu Olivera Oakesa za toto zlyhanie nebol zodpovedný Ocon; do boxov skutočne mal prísť, no táto informácia sa zasekla niekde na ceste k mechanikom.
Josh Peckett: Esteban, zastav v tomto kole. Sprav opak toho, čo urobí Hülkenberg pred tebou. Zastav v tomto kole, sprav opak toho, čo Hülkenberg vpredu.
Esteban Ocon (na výjazde z boxov): Doriti… Čo sa stalo? Nevidel som tabuľku…
Peckett: Je to OK. Len prejdi boxami. Prejdi boxami.
Ocon: Doriti…
Peckett: OK, kamoš. Je to v pohode. Sústreď sa. Auto za tebou je Cunoda.
Ocon (pred štrnástou zákrutou): Čo urobíme teraz?
Peckett: OK, v tomto kole zastavíme. Zastav v tomto kole.
Ocon: OK, ale ukážte mi tú tabuľku!
Peckett: Ukážeme, nerob si starosti. Zastav.
“Žiaľ, sami sme si naordinovali dodatočnú zastávku v boxoch. Povedal by som, že prejazd boxovou uličkou,” uviedol po pretekoch Esteban Ocon, ktorý týmto prejazdom stratil približne štrnásť sekúnd. Práve týchto štrnásť sekúnd ho na konci pretekov delilo od desiateho miesta.
Pred dodatočnou zastávkou a prezutím na mäkké pneumatiky bol totiž pätnásty, pričom desiaty Pérez mal presne spomínaných štrnásť sekúnd k dobru. “Musíme sa na to pozrieť, čo sa tam presne stalo.”
Alpine absolvoval extra pitstop a v závere prezul na mäkké pneumatiky, pretože hlásil vibrácie v kokpite a už nemohol skončiť na bodoch. Pôvodný plán bol však taký, že sa v boxovej uličke objaví len raz. “Myslím si, že sme všetko spravili dobre až na tú prvú časť pretekov. Pravdepodobne sme mohli bojovať o prvú desiatku. Boli sme na dobrej ceste. Je to škoda, ale musíme opäť povstať. Azda sa dostaneme k nejakým šanciam na nasledujúcich dvoch víkendoch.”