Vieme, s kým bojujeme, odkázal Gasly. Má však žolíka, ktorý môže platiť aj na veľké hviezdy
Na začiatku sezóny v Bahrajne sa obaja piloti Alpinu ocitli v poslednom rade na štartovom rošte. Teraz Pierre Gasly vybojoval tretiu priečku a to bol ešte Esteban Ocon sklamaný, že nepostúpil do Q3. Alpine sa dvíha a Gasly hlási, že cieľom bude zdolať Haas a Racing Bulls v konštruktérskom šampionáte.
Aj keď sa francúzskej stajni v Brazílii podarilo získať dvojité pódium, nedávali sa jej veľké šance, že by dokázala za sebou udržať ostatné tímy zo stredu poľa aj vo zvyšku sezóny. V Sao Paule totiž panovali nevšedné podmienky, ktoré Alpinu očividne zahrali do karát.
Ďalšie tretie miesto ho však približuje k vytúženému cieľu. “Pre tím je to absolútne neskutočné,” tešil sa na tlačovej konferencii Pierre Gasly. “Ako ste spomenuli, v Bahrajne sme s obomi autami začínali v poslednom rade a v posledných pár týždňoch odrazu došlo k takej zmene. Som naozaj šťastný s prácou tímu v sezóne, v ktorej všetko vyzeralo byť nemožné.”
Obsadiť pomyselné kvalifikačné pódium sa zdalo byť nemožné aj krátko pred kvalifikáciou. Alpine mal navyše v Q3 len jednu sadu nových gúm. “Musím priznať, že sme vôbec nepomýšľali na to, že by sme sa dostali do takejto pozície a do najlepšej trojky. Na tej poslednej sade v Q3 sa mi však v pravej chvíli podarilo vyčarovať výnimočné kolo. Je to veľmi pekné prekvapenie.”
Alpine zrejme v nedeľu nebude bojovať s top tímami, ale má v rukáve žolíka, ktorý môže viacerým jazdcom vpredu pokaziť nedeľu. Ružové monoposty sú totiž najrýchlejšie zo všetkých, zatiaľ čo taký Max Verstappen s mohutným zadným krídlom je zas zo všetkých najpomalší. Pierre Gasly dosiahol maximálku 354 a Max Verstappen len 347 km/h.
Nový balík z Austinu očividne funguje aj v Las Vegas. “Rozhodli sme sa pre dosť agresívny balík z hľadiska prítlaku. Na tejto trati jazdíme s veľmi malým množstvo prítlaku,” vysvetlil Gasly. “Snažíme sa maximalizovať výkon na rovinkách, čo nám trochu sťažuje život v zákrutách.”
V nedeľu bude dôležité udržiavať pneumatiky pri živote, no nemusí to byť na úrovni Ferrari, Mercedesu či Red Bullu. Alpine predsa bojuje proti niekomu celkom inému. Ak skončí pred svojimi hlavnými rivalmi v boji o konštruktérske šieste miesto, môže byť spokojný.
“Na to teraz skutočne nemyslím,” odpovedal na otázku, či si trúfa udržať za sebou niekoho z veľkej štvorky. “Myslím si, že vieme, čo je naším cieľom. V konštruktéroch bojujeme s Haasom a AlphaTauri. Je úžasné, čo sa udialo v kvalifikácii a je to dobrý pocit byť pred Maxom, McLarenmi a týmito chlapcami, ale v konečnom dôsledku s nimi my nebojujeme.”
“Zajtra do toho dáme všetko, no s drobením to bude výzva. V noci si spravíme domáce úlohy, aby sme maximalizovali svoje šance. Vďaka štartu z tretieho miesta si určite zvyšujeme šancu na zisk dobrých bodov,” dodal Gasly.
Estebanovi Oconovi ušiel postup do záverečnej časti o jednu desatinu sekundy. Balík vylepšení z Austinu mu podľa všetkého nevyhovuje tak ako Gaslymu, ktorý bol v Q2 o 0,342 sekundy rýchlejší. “Už od Austinu nám chýba polovica sekundy a je jasné, že moje auto má nedostatok gripu. Ešte sa nám nepodarilo nájsť presnú príčinu a odstrániť tento problém.”
V kvalifikácii mal zo svojho kola dobrý pocit a myslel si, že by mohlo stačiť aj na postup, no nestačilo. Tak či onak, ešte nič nie je stratené. Rozhodne však netreba mať veľké oči. “Dúfam, že zajtra sa to bude viac odvíjať od degradácie pneumatík a nie čistej rýchlosti monopostu. Nemyslím si totiž, že by sme z hľadiska čistej rýchlosti dokázali zabodovať. Vlani však mali všetci problémy skôr s degradáciou. Azda sa to zopakuje aj zajtra.”