Ferrari si do Las Vegas prinesie experimentálnu podlahu, novinky nasadí aj Racing Bulls
Väčšina tímov už tohtoročný vývoj ukončila a na posledných troch veľkých cenách nepredstaví žiadne ďalšie novinky. To však nie je prípad dvoch talianskych stajní na rošte. Ferrari má nasadiť experimentálnu podlahu a Racing Bulls takmer celú zadnú časť Red Bullu.
Ferrari ešte stále má šancu vyhrať konštruktérsky šampionát, ale v tejto fáze ročníka je už čoraz dôležitejšie sa orientovať aj na rok 2025. V Maranelle si to uvedomujú. Nasadenie experimentálnej podlahy, o ktorom informoval taliansky insider Ferrari Giuliano Duchessa, má stajni pomôcť pri vývoji budúcoročného auta.
Červený tím má do mesta hriechu priviezť jeden kus testovacej podlahy, ktorú uvidíme počas piatkového programu. Ferrari sa rozhodlo nevyrábať viac kusov, keďže už naráža na hranice rozpočtového stropu, no aj tento jeden kus má byť veľmi dôležitý.
Cieľom je totiž preveriť si koreláciu dát vo veternom tuneli s realitou na trati. Ak sa dátová zhoda potvrdí, Ferrari bude môcť s pokojným svedomím stavať na tejto podlahe, ktorá bude základom pre projekt 667. Z neho vznikne ďalší monopost určený pre Charlesa Leclerca a Lewisa Hamiltona.
Technický tím pod vedením nového technického riaditeľa šasi Loïca Serru si chce týmto krokom potvrdiť, že jeho opatrenia za účelom ďalšej redukcie poskakovania padli na úrodnú pôdu. Ferrari v tomto smere spravilo veľký krok vpred už vďaka podlahe z Monzy, takže pred sezónou 2025 budú v Maranelle veriť v ďalšie zlepšenie situácie.
Okrem experimentálnej podlahy Ferrari nasadí aj nové (odľahčené) predné krídlo, píše Duchessa. Ak sa ukáže, že ponúkne výkonnostné zlepšenie, môžeme ho vidieť nielen v piatkových tréningoch, ale aj v rámci sobotného a nedeľného programu. Zadné krídlo zmeny nečakajú; Ferrari bude mať k dispozícii špecifikácie zo Spa a Monzy.
Viaceré tímy si do Las Vegas chystajú aj špeciálne lakovania. Monoposty v novom šate už predstavili v Sauberi a Alpine, no Ferrari tento rok nič také nemá v pláne. Taliansky tím vraj pripravuje len menší odkaz na nový film Ridleyho Scotta Gladiátor 2, ktorého premiéry sa pred pár dňami zúčastnili aj Charles Leclerc a Carlos Sainz.
Racing Bulls skopíruje tohtoročný Red Bull
Ferrari nie je jediný tím, ktorý chce v Las Vegas skúšať nové komponenty. Potenciálne veľký skok by mohli spraviť autá Racing Bulls, ktoré na posledné tri veľké ceny nasadia zadné zavesenie a prevodovku z aktuálneho monopostu Red Bullu RB20.
Racing Bulls sa vďaka tomu pokúsia ukoristiť šiestu priečku v Pohári konštruktérov. Ide o snahu “na poslednú chvíľu”, no skôr to nešlo. Nasadenie komponentov Red Bullu sprevádzali komplikácie s koreláciou dát zo simulácií CFD.
Ak nové komponenty prinesú výrazné zlepšenie výkonnosti monopostu VCARB01, môžeme očakávať, že avizované sprísnenie pravidiel pre zákazníkov sa bude cez zimu skloňovať ešte častejšie. V padoku sa totiž hovorí o zavedení nového pravidla: Ak tím skončí v šampionáte do piateho miesta, do troch rokov si bude musieť všetky komponenty vyvíjať sám.